هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن در کردستان برگزار می‌شود


هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن در کردستان برگزار می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: 2 هزار و 229 نفر کردستانی که در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت نام کردند روز جمعه دهم بهمن در 9 حوزه امتحانی با هم رقابت می‌کنند.

کامل گلباغی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ثبت نامی‌های استان در این آزمون بیشترین شرکت کننده با ۸۰۹ نفر مربوط به شهرستان سنندج است.

وی با اشاره به اینکه هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت امسال همزمان با آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل بیت (ع) (۲رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۹ رشته) و گروه آموزش‌­های الکترونیک (۲ رشته) برگزار خواهد شد.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: این آزمون قرآنی به منظور شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی بویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در آزمون قرآن و عترت در ۹ حوزه شهرستان‌های تابعه و مرکز استان کردستان روز جمعه از ساعت ۸ صبح در محل‌های تعیین شده در آزمون‌های رشته اختصاصی شرکت می‌کنند، برای تمام شرکت کنندگان گواهی شرکت در آزمون صادر می‌شود و از کسانی که حائز رتبه برتر شوند، تجلیل به عمل می‌آید.

هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی