یک هزار طرح کشاورزی دهه فجر در کردستان افتتاح می‌شود


یک هزار طرح کشاورزی دهه فجر در کردستان افتتاح می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ایام الله دهه فجر امسال یک هزار و یک فقره طرح کشاورزی با یک هزار و 487 میلیارد و 463 میلیون ریال سرمایه گذاری در این استان افتتاح می‌شود.

خالد جعفری روز سه‌شنبه با بیان اینکه این طرح ها در پنج بخش تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، آب و خاک، صنایع تبدیلی و غذایی و تعاون روستایی است، اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها یک هزار و ۸۲۵ شغل جدید ایجاد شده و یک هزار و ۳۷۴ شغل نیز تثبیت می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش تولیدات دامی با ۸۲۷ طرح و سرمایه گذاری ۸۷۰ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال با یک هزار و ۲۶۶ شغل جدید و ۷۷۸ تثبیت شغل بیشترین تعداد را از مجموع طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر امسال دارد.

جعفری با بیان اینکه این تعداد طرح در شرایط تحریمی اجرا شده است، افزود: یک هزار و یک طرح اجرا شده امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با استفاده از منابع دولتی در قالب تسهیلات و آورده بخش خصوصی اجرا شده است.

وی یادآور شد: یک هزار و ۴۸۷ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال سرمایه گذاری امسال بخش کشاورزی استان شامل ۶۷۴ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال آورده متقاضی، ۸۹ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال اعتبار بخش دولتی و ۷۲۳ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال تسهیلات بانکی است.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بوده که کردستان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع محصول در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولیدات استان کردستان دارای سه میلیون تن انواع محصول است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن برساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی