هزینه 800 هزار تومانی نگهداری هر سگ بلاصاحب در سنندج


هزینه 800 هزار تومانی نگهداری هر سگ بلاصاحب در سنندج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت: از زمان راه اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ های آزاد در سنندج 300 قلاده سگ بلاصاحب واکسیناسیون، انگل زدایی، عقیم سازی و پلاک کوبی شد.

سیروان غفوری امروز سه شنبه (۸ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح پلاک کوبی سگ های آزاد در سنندج همچنان در حال اجرا است، گفت: با توجه به روند رو به رشد افزایش سگ های آزاد یکی از مشکلات عمده و مهم بهداشتی و اجتماعی در سطح شهرها وجود سگ های بلاصاحب در سطح شهر است.

وی افزود: با توجه به حجم اعتراضات مردمی در خصوص حمله سگ ها به شهروندان و همچنین در راستای رفع مشکلات بهداشتی و جلوگیری از زادو ولد سگ های ولگرد، مرکز کنترل جمعیت سگ های آزاد توسط این سازمان و با همکاری انجمن حمایت از حیوات مافی ژین راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج اعلام کرد: نحوه فعالیت این مرکز به این ترتیب است که در مرحله نخست عملیات زنده گیری سگ های بلاصاحب در سطح شهر انجام و پس از زنده گیری به وسیله آمبولانس تجهیز شده به مرکز کنترل جمعیت سگ های آزاد منتقل می شود.

غفوری عنوان کرد: سگ های جمع آوری شده در مرکز تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و سگ هایی که بیماری مسری داشته باشند قرنطینه و تحت درمان قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: سگ هایی که مشکل خاصی نداشته باشند انگل زدایی و واکسیناسیون خواهند شد و در نوبت عمل جراحی جهت عقیم سازی قرارمی گیرند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج افزود: عمل جراحی عقیم سازی توسط دامپزشک و کمک دامپزشک در این مرکز انجام می شود و سگ های عقیم شده از یک هفته تا۱۰ روز تحت نظر و مداوا قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: پس از عمل جراحی عملیات پلاک کوبی سگ ها انجام می شود که شماره روی پلاک به عنوان شناسنامه سگ تمام اطلاعات را دارا می باشد.

غفوری عنوان کرد: سگ ها پس از پلاک کوبی و بهبودی کامل در محل اولیه که جمع آوری شده، رهاسازی خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج اعلام کرد: از زمان راه اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ های آزاد در سال جاری عملیات واکسیناسیون، انگل زدایی، عقیم سازی و پلاک کوبی ۳۰۰ قلاده سگ انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزینه درمان و عقیم سازی و پلاک کوبی و نگهداری هر سگ در این مرکز ۸۰۰ هزار تومان است خاطرنشان کرد: پروسه عملیات درمان و پلاک کوبی سگ ها بسیار زمانبر است.

غفوری از شهروندان سنندجی در خواست کرد: در صورت مشاهده سگ های زخمی می توانند با شماره تماس ۰۹۱۸۲۸۸۰۲۰۷ روابط عمومی انجمن مافی ژین تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام