پیوند قرنیه ظرفیت بزرگ درمانی کرمانشاه برای جذب گردشگران سلامت


پیوند قرنیه ظرفیت بزرگ درمانی کرمانشاه برای جذب گردشگران سلامت

کرمانشاه- ایرنا- استان کرمانشاه اکنون با دارا بودن 25 بیمارستان دولتی و خصوصی و برخورداری از پزشکان، کادر درمانی و تجهیزات و امکانات مجهز و مدرن یکی از قطب‌های درمانی غرب کشور محسوب می‌شود که علاوه بر ارایه خدمات سلامت به مردم استان و استان‌های همجوار، ظرفیت جذب گردشگران سلامت را نیز دارد.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

د‍ر میان ظرفیت های مختلف حوزه درمانی، پیوند اعضا یکی از این ظرفیت های مهم است که اکنون مراکز پیوند قرنیه و مغز استخوان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام می شود و براساس آمارهای این دانشگاه، از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۴ مورد پیوند مغز استخوان و ۱۳۵ مورد پیوند قرنیه چشم در کرمانشاه انجام شده است.

بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه یکی از مراکز دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و یکی از مراکز مجهز و مدرن چشم پزشکی غرب کشور است که با استفاده از توان پزشکان متخصص اکنون پیوند قرنیه در این مرکز انجام می شود.

انجام ۱۳۵ پیوند قرنیه در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه

مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به ظرفیت های این مرکز درمانی در حوزه چشم پزشکی اشاره کرد و گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) تنها مرکز دولتی پیوند قرنیه در استان و استان‌های ایلام، لرستان و کردستان است و همچنین بیماران از کشور عراق نیز برای پیوند قرنیه به این مرکز مراجعه می کنند.

دکتر جواد امینی‌سامان، با بیان اینکه در ۲ سال اخیر ۱۳۵ مورد پیوند قرنیه در این مرکز انجام شده است، افزود: سال گذشته ۷۵ پیوند و از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ پیوند قرنیه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون سه فوق تخصص قرنیه در این مرکز عمل پیوند را انجام می دهند، گفت: روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه اعمال پیوند توسط دکتر مجتبی ایدی زاده، دکتر فرید دانشگر و دکتر بهرام گروسی انجام می گیرید که بیشترین آمار اعمال پیوند قرنیه مربوط به دکتر ایدی زاده است که هفته ای سه تا چهار عمل پیوند قرنیه انجام می دهد.

امینی‌ سامان گفت: هزینه هر پیوند قرنیه و خرید بافت با داشتن بیمه برای بیمار باتوجه به نوع پیوند، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که این مقدار برای بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند و یا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، رایگان است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه پیوند قرنیه برای استان‌های همجوار و بسیاری از استان‌هایی که فلوشیپ قرنیه ندارند در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام می‌شود، در صورت رایزنی با این استان‌ها و کشور عراق و همچنین پرداخت به موقع تعرفه پزشکان، مرکز آماده پذیرش بیماران بیشتری در این زمینه است.

پیوند قرنیه جزو عمل های موفق است

دکتر مجتبی ایدی‌زاده، فوق تخصص چشم بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: پیوند قرنیه برای بیمارانی انجام می شود که براثر ضربه یا به صورت مادرزادی قرنیه آنها دچار مشکل شده و یا به علت انواع عفونت‌ها و نازک شدن قرنیه مانند قوز قرنیه، بیمار ممکن است نیاز به عمل پیوند قرنیه داشته باشد.

وی اضافه کرد: بیمارانی که نیاز به پیوند دارند از ۲ روز قبل در بیمارستان بستری شده و یک روز قبل از عمل، بانک چشم، بافت ارسال می کند و صبح روز عمل بیمارستان بافت را دریافت کرده و به چشم بیمار پیوند زده می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور کلی ۲ نوع پیوند قرنیه شامل پیوند کل قرنیه و پیوند لایه‌های قرنیه وجود دارد، گفت: سعی می‌شود حتی الامکان از حالت دوم به دلیل اینکه پیوند کمتر پس زده می شود استفاده گردد اما در مجموع پیوند قرنیه جزو پیوندهایی است که احتمال پس زدن آن کم و جزو عمل های پیوند موفق است.

ایدی‌زاده افزود: علاوه بر پیوند قرنیه پیوند اسکلرا یا همان سفیدی چشم هم برای بیماران در صورت لزوم انجام می گردد که از حساسیت بالایی برخوردار است و در بعضی موارد عمل سه گانه برای بیمار انجام می شود یعنی عمل پیوند قرنیه، جراحی آب مروارید و قراردادن لنز که به طور یقین می توان گفت همه اینها نتیجه یک کار تیمی است.

براساس اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراکز پیوند کلیه و قلب باتلاش‌های انجام‌شده با حضور نیروهای تخصصی و فوق تخصصی بزودی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه مرکزی درمانی با ۴۸ سال قدمت

بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با مساحت ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع، زیربنای ۱۲ هزار متر، ۲۲۰ تخت، شامل بخش‌های چشم، گوش و حلق و بینی، سوختگی، داخلی، مسمومیت، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز، عفونی، اتاق‌های عمل، کلینیک و آی سی یو است.

مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه با عنوان مرکز سرطان شناسی در سال ۱۳۵۰ احداث و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۸ براساس نیاز استان به تخت‌های بستری با ۱۵۰ تخت مصوب به عنوان بیمارستان امام خمینی (ره) افتتاح شد و با انتقال تعداد ۱۵۰ نفر نیروی رسمی سازمان شیر و خورشید سابق شروع به کار کرد.

این بیمارستان اکنون به عنوان مرکز مسمومیت و سوختگی و تنها مرکز فوق تخصصی چشم و فیکو و لیزیک غرب کشور در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار می‌باشد و با ارائه خدمات متنوع و ارزنده در جهت ارتقا سلامت مردم استان کرمانشاه استان‌های همجوار فعالیت می‌نماید.

تخصص های مختلف چشم، گوش و حلق و بینی، عفونی، داخلی، جراحی، جراحی ترمیمی و فک و صورت نیز با استفاده از همکاری مجرب‌ترین اساتید اعضای هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در این مرکز فعال است و در گروه تخصصی چشم تقریباً از خدمات تمام رشته‌های فوق تخصصی چشم (قرنیه – شبکیه – استرابیسم و.....) بهره مند می‌باشد.

این مرکز با دارا بودن بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی (چشم، گوش و حلق و بینی، داخلی، مراقبت‌های ویژه، اورژانس مسمومیت و داخلی، عفونی، سوختگی و دیالیز) و کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی (چشم، لیزر و لیزیک ، جراحی، داخلی، گوش و حلق و بینی، سوختگی، بیهوشی و هموفیلی) و واحدهای پیراپزشکی (فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی ) و واحدهای پاراکلینیک (آزمایشگاه، سونوگرافی، سی تی اسکن، رادیولوژی و داروخانه ) و اتاق عمل و CSR مجهز، واحد آموزش، کتابخانه، سمعی بصری، آمفی تئاتر و واحد اداری مالی نقش مهم و ارزنده‌ای را در تأمین ، حفظ و ارتقا سلامت در منطقه غرب کشور ایفا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022