آبیک آلوده‌ترین شهر ایران شد


آبیک آلوده‌ترین شهر ایران شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: آبیک طی سه هفته گذشته آلوده‌ترین شهر ایران بود که باید برای کاهش این موضوع چاره‌اندیشی کرد.

حسن عباس نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شاخص‌های محیط زیستی در استان مناسب نیست، افزود: در همین مدت قزوین در تولید کربن جزو سه استان اول کشور بود و باید برای احداث و راه‌اندازی ایستگاه سنجش کیفیت هوا در این شهر هرچه سریع‌تر اقدام شود.

وی با بیان اینکه شهر قزوین به ۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا نیاز دارد، اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع لازم است که سایر دستگاه‌های مدیریت درون شهری همانند شهرداری و شورای اسلامی شهر در این خصوص مساعدت کنند.

عباس نژاد اولویت دیگر استان قزوین در کاهش آلودگی هوا را استفاده از بنزین یورو چهار عنوان کرد و گفت: هم اکنون برای کاهش آلودگی ناشی از خودروهای بنزین سوز لازم است که این سوخت با جدیت پیگیری شود.

این مسؤول با بیان اینکه در دوران وارونگی دما باید استفاده از وسایل آلاینده در استان قزوین کاهش یابد، اظهار داشت: لازم است که لیست جامعی از کارخانجات آلاینده در این استان تهیه شده و در مواقع ضروری به کاهش فعالیت و توقف آنها اقدام کرد.

شهر آبیک در روزهای گذشته چندین مورد در وضعیت ناسالم قرار می‌گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن