اجرای پویش مردمی بدون قیمت نخریم در صومعه سرا


اجرای پویش مردمی  بدون قیمت نخریم  در صومعه سرا

رشت _ ایرنا _ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت صومعه سرا از اجرای طرح پویش مردمی بدون قیمت نخریم به منظور مقابله با گرانفروشی و تنظیم بازار در این شهرستان خبر داد.

محمد نیک صفت روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از راهکارهای تنظیم بازار و فراهم ساختن شرایط سالم انتخاب کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان، رعایت نصب برچسب قیمت توسط فروشندگان بوده که در مواد مختلف قانونی به آنها اشاره شده است.
وی اضافه کرد: ماده ۶ قانون تعزیرات حکومتی، ماده پنج قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، ماده ۶۵ قانون نظام صنفی، بند ۱۰ مصوبات ابلاغی کارگروه مدیریت بازار با موضوع «درج قیمت، الصاق برچسب و نشان قیمت روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل کسب یا حرفه به صراحت بر این موضوع تاکید کرده‌اند.
وی هدف از این پویش را فرهنگ سازی درج قیمت توسط واحدصنفی عنوان و تصریح کرد: شهروندان با نخریدن اجناس بدون قیمت می توانند فرهنگ درج قیمت را در واحد صنفی نهادینه کنند.
محمد نیک صفت در ادامه اظهار داشت : پویش «بدون قیمت نخریم» با محوریت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به عنوان تنها تشکل مردمی قانونی در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دستور کار سازمان و به دنبال آن در شهرستان ها قرار گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت صومعه سرا تصریح کرد: رسانه‌ها، مطبوعات می توانند در حمایت و همراهی با این پویش عمومی نسبت به اطلاع رسانی به جامعه مصرف کنندگان گام بردارند .
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله درج نکردن قیمت کالا و غیره با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان تماس و مراتب را اعلام کنند.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که در آن ۱۹ اتحادیه با حدود ۷هزار واحد صنفی وغیر صنفی مشغول فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار