پاسخگویی به خط قرمز‌ها در «سوال بی سوال» رادیو فرهنگ


برنامه «سوال بی سوال» با محوریت پاسخگویی به سوالات حوزه روابط اجتماعی یکشنبه‌ها از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

پاسخگویی به خط قرمز‌ها در «سوال بی سوال» رادیو فرهنگنازنین حاج سیف الله تهیه کننده در گفت و گو با خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،پیرامون برنامه «سوال بی سوال» گفت: این برنامه در خصوص سوال‌هایی است که در سطح جامعه رواج دارد و گاهی تاثیر منفی بر روابط اجتماعی و روان افراد می‌گذارد که امشب سوال از قشری حساس و آسیب پذیر را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما اغلب با پرسیدن سؤال می‌خواهیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم و به اطرافیان خود بگوییم که برای ما اهمیت دارند، اما بعضی سؤالات بیش از این که به ما حس دلگرمی و محبت بدهد، ما را ناراحت می‌کنند.

پرسیدن این سؤالات در درجه اول باعث ناراحتی دیگران می‌شود و در درجه دوم دانستن آن در زندگی ما تأثیری ندارد و در یک کلام به ما ربطی ندارد. به هرحال اغلب ما دوست نداریم که مجبور باشیم در مورد بچه‌دار شدن یا نشدنمان برای کسی توضیح بدهیم. متأسفانه اگر چنین سؤالاتی را از دیگران بپرسیم، ممکن است احساس مثبتی که به ما وجود داشته را هم با خاک یکسان کنیم. درست است که این سؤالات ممکن است عمدی یا غیرعمدی پرسیده شوند، اما قبل از پرسیدن این سؤالات بیشتر با خودمان فکر کنیم و به حریم شخصی افراد وارد نشویم! و از همه مهم‌تر اینکه مطرح کردن این سوالات باعث می‌شود به شکل نا موجهی وارد حریم خصوصی افراد شویم.

حاج سیف الله درباره موضوع این برنامه توضیح داد: در این برنامه این موضوع مورد توجه است که سوال‌هایی هست که نباید پرسید. چه در معاشرت‌های اجتماعی و چه در روابط شخصی؛ خواه دوستانه باشد و خواه عاطفی چرا که سوال‌هایی هستند که یا وجهه ما را تحت‌تاثیر منفی خود قرار می‌دهد، یا در غیر این صورت طرف مقابلمان را آزرده می‌کند پس اگر بدانیم چه سوال‌هایی هستند در معاشرت‌ها بیشتر دقت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه «سوال بی سوال» تلاش می‌شود تا فرهنگ سوال پرسیدن و حریم خصوصی در جامعه مورد توجه قرار گرفته و مردم باتوجه به اهمیت مسائل خصوصی و حریم شخصی افراد برخی سوالات را از یکدیگر نپرسند و برای همین در این برنامه ضمن طرح موضوع و پخش گزارش مردمی از یکی از روانشناسان و یا جامعه شناسان دعوت می‌کنیم تا درباره این مساله توضیح دهند.

برنامه «سوال بی سوال» به تهیه کنندگی نازنین حاج سیف الله گویندگی احسان همتی و کارشناسی مهنار نیکوکار از یکشنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته