سینما رفتن خانواده ها آسیب های اجتماعی را کنترل می کند / افتتاح پروژه های جدید سازمان فرهنگی هنری هر پانزده روز یکبار


سینما رفتن خانواده ها آسیب های اجتماعی را کنترل می کند / افتتاح پروژه های جدید سازمان فرهنگی هنری هر پانزده روز یکبار

سالن های جدید پردیس سینمایی ملت، با حضور حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، پیروز حناچی شهردار تهران ، حجت الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی مراسم افتتاحیه سالن های جدید پردیس سینمایی ملت پیش از ظهر امروز دوشنبه 7 بهمن ماه در سالن همایش های پردیس ملت با حضور حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی ، پیروز حناچی شهردار تهران، حجت‌الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر، جمعی از هنرمندان و تعداد دیگری از مدیران شهرداری و ارشاد برگزار شد.

در ابتدای این برنامه که اجرای آن را محمد سلوکی به عهده داشت کلیپی از روند تعمیرات و تغییرات انجام گرفته در پردیس سینمایی ملت به نمایش گذاشته شد.

در ادامه هاشم میرزاخانی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: با تغییراتی که در حوزه سینما اتفاق افتاده مردم عادت کرده اند که در پردیس هایی با ده پرده و سالن و امکان انتخاب بیشتر حضور پیدا کنند. ما هم تصمیم گرفتیم که همه پردیس های سینمایی تصویر شهر را مورد بازنگری و تجهیز قرار دهیم.

وی افزود: پردیس سینماگالری ملت هم با معماری منحصر به فرد و به عنوان یک سرمایه اجتماعی طی نه ماه گذشته با فزایش ظرفیت ۹۰ درصدی، از امروز با ۱۲ پرده نمایش سینمایی در خدمت مردم خواهد بود در حالی که با تأسیس فودکورت و پارکینگ مجاور آن امکانات رفاهی مناسبی هم دارد.

هزار شهر کشور فاقد سینما هستند

پس از آن انتظامی سخنان خودش را با تشکر از مدیریت شهری آغاز کرد و گفت: مشارکت شهرداری در برگزاری رویدادهای نشانگر توجه ویژه مدیریت شهری به تغییر از یک نهاد خدlاتی صرف است. ما هرچقدر زیرساخت های فرهنگی را توسعه دهیم به توسعه مناطق و امنیت کشور کمک می کند و آسیب های اجتماعی ناشی از گسست را مدیریت کنیم.

وی افزود: براساس قانون انتشار آزاد اطلاعات، آمار در اختیار همه هست و بر اساس همین آمار منتشر شده، در پایان سال ۹۷ که اتفاقا رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته خود یعنی 96 داشته، ۳۲۸سینما، ۵۸۱سالن سینما و نزدیک به ۱۵۰هزار صندلی سینما داشتیم که اکنون و در پایان سال ۹۸ با افزایش چند درصدی ۳۵۳ سینما، ۶۵۴ سالن سینما و بیش از ۱۶۱ هزار صندلی خواهد رسید که این به این معنا است که اگر در سیاستگذاری هایمان به زیرساخت ها توجه کنیم و محتوای خوب و قابل عرضه هم تولید شود، می توانیم به رونق سینما کمک کنیم.

انتظامی ادامه داد: در حال حاضر در هزار شهر کشور سینما نداریم که توسط طرح سینمای امید، در ۲۲ شهر اقدام به تأسیس سالنهای چند منظوره از جمله سینما خواهیم کرد. هرچقدر بتوانیم فرهنگ با خانواده سینما رفتن را توسعه دهیم به همان میزان از آسیب های اجتماعی می توانیم جلوگیری کنیم.

سینما ذائقه مردم و امنیت اجتماعی را بالا می برد

حجت الاسلام امرودی هم در ادامه با یادی از شهدا و بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همه هنر و تمدن بشری و امنیت ما و ناموسمان، مدیون امنیت و مقاومت این شهید بزرگوار است.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرآن است که هر پانزده روز افتتاح فاخری از برنامه ها داشته باشد و تا خرداد ماه برنامه های خود را مشخص کرده ایم.

رییس سازمان فرهنگی هنری افزود: اگر شهردار محترم آمادگی حضور داشته باشند ما در اولین فرصت پردیس تئاتر و موسیقی و بلک باکس های باغ کتاب را افتتاح خواهیم کرد و تا پایان سال هم چندین سینمایی که تعطیل شده اند را بازگشایی می کنیم.

امرودی در پایان سخنانش به اهمیت مقوله هنر و بویژه سینما اشاره کرد و گفت: سینما و هنر می تواند سطح ذائقه مردم را بالا ببرد و زیستن خوب را بیاموزد، امنیت زیست و خلاقی و امنیت اجتماعی را هم بالا ببرد. در همین راستا سینما و هنر ابزار مهمی است. سینما می تواند اوقات فراغت مردم ما را پربار کند.

وی ادامه داد: ما در سینمای هالیوود می بینیم که یک فیلم می تواند در مورد زلزله و بعد از آن و مسائل عاطفی اجتماعی حین آن سخن بگوید و مردم را آگاه سازد اما در اینجا مردم کمتر بروشورهای آموزشی توزیع شده ما را ی خوانند. سینمای فاخر می تواند تمدن سازی کند و در چله دوم انقلاب بنا است که تمدن سازی کنیم و همین پشت غرب را به لرزه درآورده است.

حجت الاسلام امرودی افزود: در غرب بدون داشته های واقعی، قهرمان سازی می کنند و الان زمان آن است که از سرمایه های واقعی خودمان آثاری تولید کنیم و سازمان ما هم برای این کار اعلام آمادگی می کند و از شورای شهر هم تقاضای حمایت داریم.

خاطره شهردار از سردار شهید سلیمانی و درخواستش از سازمان فرهنگی هنری شهرداری

به عنوان آخرین سخنران پیروز حناچی هم گفت: می خواهم از این فرصت استفاده کنم و یادی کنم از فردی که تشییع جنازه اش بعد از تشییع پیکر امام خمینی در کشور ما به واقعهای تاریخی تبدیل شد. گرچه ایشان از سرداران و یادگاران دفاع مقدس بود اما مسیری را انتخاب کرد که مرضی رضای حق و غاطبه مردم بود. من فکر می کنم که سردار سلیمانی مصداق بارز آیه قرآن اشداء مع‌الکفار و رحماء بینهم بود و هرگز خاطره حضورش در اربیل از ذهن کسی نخواهد رفت. بعد از شهادت ایشان هم می بینید فرق مختلف مسیحیان، شیعیان و حتی ایزدی ها در مراسمش حضور پیدا کردند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم آنچه که این شهید بزرگوار در منش خودش نشان داده است و به نماد وحدت ملی کشور تبدیل شده است، ادامه پیدا کند.

در ادامه شهردار تهران گفت: معمولا توقع این است که خاطره ای از جنگاوری این سردار دلها بیان شود، اما من به یاد دارم در زلزله بم که تلفات زیادی نزدیک به بیست هزار نفر هم داشت و تعداد زیادی مجروح شدند. رییس جمهور وقت هم در آنجا حضور یافته بود که شهید احمد کاظمی با همان لهجه غلیظ اصفهانی اعلام کرد که از عصر جمعه تا شنبه ۱۵۰ پرواز در فرودگاه بم انجام شد و برای الین بار هلی کوپترها هم شبانه به خدمات رسانی اقدام کردند. سردار سلیمانی به سامان دهی مجروحان پرداخته بود. احمد خرم وزیر وقت نیز در برج مراقبت کار تنظیم پرواز‌ها را به همراه اپراتورها انجام می‌داد. اگر این حرکت نبود به مجموع تلفات زلزله بم هشت هزار نفر دیگر اضافه می شد.

حناچی ادامه داد: در پردیس سینمایی ملت هستیم که از منظر معماری ویژه است و بعد از پردیس آزادی این دومین پردیسی است که در آن به این ویژگی توجه شده است و با تلاش انجام شده، مشکلات زیربنایی اش هم به حداقل رسیده است. در طول انجام تغییرات تأکید کرده ایم که نظر معمار سازنده را جویا شوند که این کار انجام شده است.

وی افزود: احتمالا عده ای نمی دانند و یا خیر مملکت را نمی خواهند که در این روزها مسائلی را مطرح می کنند اما واقعیت این است که اگر می خواهیم که عرصه هنر توسعه پیدا کند، باید عرصه رقابت تقویت شود و یکی از بزرگترین عرصه های رقابت هنری کشور جشنواره فیلم فجر است. ما هم تمام تلاش خود را کردیم تا به بهترین نحو پردیس ملت را در اختیار سینمایی ها بگذاریم .

شهردار تهران ادامه داد: این وظیفه ملی ما است که بستر را فراهم می کنیم تا یک اتفاق خوب حادث شود و همین پردیس برای به نمایشی درآمدن تلاش هنرمندان تجهیز شده است. این تنها فعالیت ما نیست و تعداد زیادی از اینگونه فضاها را فعال خواهیم کرد تا در حوزه هنر و فضاهای شهری به مکان هایی تبدیل برای حضور خانواده ها و گذران اوقات فراغت آنها تبدیل شود. ضمن اینکه از چند اثر در راستای اهداف مدیریت شهری حمایت کرده ایم البته حمایت های ما تنها به حمایت مالی محدود نمی شود و اینکه بستری را فراهم کنیم تا کارشان را راحت تر انجام دهند.

حناچی سپس افزود: ایام بهمن روزهای عجیبی است. هم یادآور روزهای پیروزی انقلاب است و هم یادآور اکثر عملیات ما در دفاع مقدس که عموما در ماه های بهمن و اسفند انجام می شد. از حجت الاسلام امرودی هم می خواهم که یاد و خاطره فردی که مردم او را به عنوان قهرمان ملی می شناسند، در قالب یک کار حرفه ای و منحصر به فرد پاس داشته شود. ما منابع مالی محدود و شرایط سختی داریم و امیدوارم که بتوانیم در عرصه فرهنگ و هنر کارهای خوبی را برای مردم انجام دهیم.

در پایان این برنامه مهمانان برای بازدید از سالن‌های جدید پردیس ملت از سالن جدیدالتاسیس همایش ها خارج شدند و محمد معتمدی برای برخی از حاضران به صورت زنده قطعاتی را اجرا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...