تکمیل باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد رونق اقتصادی را به دنبال دارد


تکمیل باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد رونق اقتصادی را به دنبال دارد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: تکمیل باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد جذب گردشگر و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری لرستان اسد عبدالهی در جلسه هماهنگی و بررسی وضعیت باغ گیاه شناسی زاگرس خرم‌آباد اظهار داشت: اقدامات خوبی در حوزه باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد انجام شده و تاکنون پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی گفت: پرورش و احیا رستنی های منطقه زاگرس در این مرکز به عنوان کانون گیاهان بومی لرستان و همچنین مجموعه‌ای برای نمایش آنها به عموم مردم از اهداف باغ گیاه شناسی می‌باشد.

وی افزود: در این مرکز به انواع گیاهان و روییدنی های حوزه زاگرس و گیاهانی که در گذشته کشت و اکنون کمیاب و نایاب شده اند توجه می‌شود

وی با اشاره به تاثیر محیط باغ گیاه شناسی بر روحیه نشاط در جامعه بیان کرد: تکمیل این مجموعه اهدافی مانند رونق گردشگری، ایجاد اشتغال و ذخیره گیاهان محلی را دنبال و همچنین به عنوان قطب پژوهش و آموزش منابع طبیعی زاگرس در موضوعات آموزشی خواهد بود.

وی همچنین باغ تحقیقات گیاه شناسی زاگرس را یکی از کارهای ماندگار استان دانست و افزود: علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی، گردشگری و اقتصادی می‌توان جنبه آموزشی این مجموعه را اصلی ترین کاربرد آن عنوان کرد .

عبداللهی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی مرتبط تدوین جدول زمان‌بندی برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات آن را تا حصول نتیجه در دستور کار قرار داده و همکاری‌های لازم با این مجموعه جهت تکمیل نهایی انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403