تکمیل باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد رونق اقتصادی را به دنبال دارد


تکمیل باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد رونق اقتصادی را به دنبال دارد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: تکمیل باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد جذب گردشگر و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری لرستان اسد عبدالهی در جلسه هماهنگی و بررسی وضعیت باغ گیاه شناسی زاگرس خرم‌آباد اظهار داشت: اقدامات خوبی در حوزه باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد انجام شده و تاکنون پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی گفت: پرورش و احیا رستنی های منطقه زاگرس در این مرکز به عنوان کانون گیاهان بومی لرستان و همچنین مجموعه‌ای برای نمایش آنها به عموم مردم از اهداف باغ گیاه شناسی می‌باشد.

وی افزود: در این مرکز به انواع گیاهان و روییدنی های حوزه زاگرس و گیاهانی که در گذشته کشت و اکنون کمیاب و نایاب شده اند توجه می‌شود

وی با اشاره به تاثیر محیط باغ گیاه شناسی بر روحیه نشاط در جامعه بیان کرد: تکمیل این مجموعه اهدافی مانند رونق گردشگری، ایجاد اشتغال و ذخیره گیاهان محلی را دنبال و همچنین به عنوان قطب پژوهش و آموزش منابع طبیعی زاگرس در موضوعات آموزشی خواهد بود.

وی همچنین باغ تحقیقات گیاه شناسی زاگرس را یکی از کارهای ماندگار استان دانست و افزود: علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی، گردشگری و اقتصادی می‌توان جنبه آموزشی این مجموعه را اصلی ترین کاربرد آن عنوان کرد .

عبداللهی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی مرتبط تدوین جدول زمان‌بندی برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات آن را تا حصول نتیجه در دستور کار قرار داده و همکاری‌های لازم با این مجموعه جهت تکمیل نهایی انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس