بازدید مجازی از شهرهای تاریخی جنگ زده


بازدید مجازی از شهرهای تاریخی جنگ زده

این نمایشگاه که در گالری «سکلر» واقع در موزه ملی هنر آسیایی «اسمیتسونیان» برگزار می شود، ویران شدن این محوطه های باستانی مهم را با القای امید برای بازسازی و مرمت آن ها به نمایش می گذارد. این نمایشگاه که «شهرهای قدیمی: سفری مجازی به پالمیرا و موصل» نام دارد از بیست و پنجم ژانویه تا بیست و ششم اکتبر فعالیت خواهد داشت. موسسه «جهان عرب» واقع در...

موزه ملی هنر آسیایی «اسمیتسونیان» با استفاده از آخرین فناوری های دیجیتالی در قالب یک تور مجازی تجربه بازدید از سه شهر باستانی «پالمیرا» و «ﺣَﻠَﺐ‎» در سوریه و «موصل» در عراق را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

این نمایشگاه که در گالری «سکلر» واقع در موزه ملی هنر آسیایی «اسمیتسونیان» برگزار می شود، ویران شدن این محوطه های باستانی مهم را با القای امید برای بازسازی و مرمت آن ها به نمایش می گذارد.

این نمایشگاه که «شهرهای قدیمی: سفری مجازی به پالمیرا و موصل» نام دارد از بیست و پنجم ژانویه تا بیست و ششم اکتبر فعالیت خواهد داشت. موسسه «جهان عرب» واقع در پاریس با همکاری کمپانی Iconem که در خلق تصویرهای سه بعدی از محوطه های تاریخی فرهنگی تخصص دارد و «یونسکو» این نمایشگاه را ترتیب داده اند.

در سال های اخیر، عراق و سوریه از آشفتگی های شدیدی رنج برده اند که یکی از نتایج آن ویران شدن محوطه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی متعددی بوده است. مسوولان برگزاری این رویداد معتقدند این نمایشگاه تجربه همه جانبه ای را فراهم می کند که به واسطه آن اهمیت و لزوم حفظ و بازسازی بناها و محوطه های تاریخی آسیب پذیر یادآوری می شود.

این نمایشگاه بازدیدکنندگان را به قلب این سه شهر تاریخی و به بازدید از ویرانه های مرمت شده و شبیه سازی شده آن ها دعوت می کند. در قالب همین نمایشگاه مجموعه ای از عکس های تاریخی این سه شهر نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی