رییس فقید باشگاه آلمانی عضو فعال «اِس‌اِس» از آب درآمد+عکس


بدنبال تحقیقات انجام شده توسط باشگاه آینتراخت فرانکفورت در خصوص همکاری رییس فقید این باشگاه با رژیم آلمان نازی قبل و بعد از جنگ جهانی دوم، مقامات کنونی باشگاه وی را از عنوان «رییس افتخاری» خلع کردند.

باشگاه آلمانی می‌گوید «رودولف گراملیش» که در اواخر دهه ۱۹۳۰ و همچنین در فاصله سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۷۰ ریاست آینتراخت را بر عهده داشته است، یکی از اعضای فعال آلمان نازی و همچنین تشکیلات سازمان یافته این رژیم موسوم به «اِس‌اِس» بوده است.

«پیتر فیشر» رییس کنونی آینتراخت در جریان نشست سالانه این باشگاه گفت: گراملیش موید و پذیرای رژیم خونریز نازیسم بود. این موضوع به طور مستند در زمان ریاست وی در باشگاه ثبت شده است؛ موضوعی که حاکی از موافقت وی با نازی‌ها، عضویت وی در ۲ سازمان جنایتکار اس‌اس و حزب ناسیونال‌سوسیالیست کارگران آلمان (NSDAP) و هچنین شراکت وی در جنایات این رژیم در مناطق اشغالی است.

پیتر فیشر؛ رییس باشگاه آینتراخت فرانکفورت

فرانکفورت به منظور بررسی موشکافانه زندگی روسای اسبق این باشگاه در سال‌های حکومت «آدولف هیتلر» از تحقیقات موسسه «فریتز بوئر» در زمینه هولوکاست استفاده کرده بود.

گراملیش که در سال ۱۹۸۸ درگذشت، در زمان فتح عنوان قهرمانی لیگ آلمان توسط آینتراخت در سال ۱۹۵۹ و همچنین صعود این تیم به فینال لیگ اروپا در سال ۱۹۶۰، ریاست این باشگاه را برعهده داشت.

فیشر ادامه داد: متقاعد شده‌ایم که حقایقی که در زمان اعطای عنوان رییس افتخاری به وی نقش آفرینی کردند، امروز باید متفاوت از گذشته ارزیابی شود. یک رییس افتخاری فارغ از آنکه کمک‌های وی به باشگاه تا چه اندازه مثبت بوده، باید برای جوانان، اعضای باشگاه و جامعه از لحاظ اخلاقی و موازین انسانی الگو باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی