اختصاص مکان ویژه به «نبیل رجب» در موزه معروف انگلیس


اختصاص مکان ویژه به «نبیل رجب» در موزه معروف انگلیس

موزه تاریخ انسان در منچستر انگلیس، یک مکان ویژه به «نبیل رجب» اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، «موزه تاریخ انسان» در شهر منچستر انگلیس، مکان ویژه ای را به «نبیل رجب» فعال حقوقی بازداشت شده بحرینی اختصاص داد.

این اقدام مسئولان موزه تاریخ انسان به منظور تقدیر و تجلیل از فعالیت های نبیل رجب در زمینه حقوق بشر انجام شد.

موزه تاریخ شخصیت ها در منچستر از بزرگترین موزه ها در انگلیس به شمار می آید. این موزه، مبارزه شخصیت های مختلف در عرصه های متفاوت را ثبت می کند.

گفتنی است، نبیل رجب (55 ساله) فعال حقوقی بحرین، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، عضو شورای مشورتی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر (هیومن رایتس واچ) است. وی همچنین معاون دبیرکل فدرال بین المللی حقوق بشر و رئیس مرکز حقوق بشر خلیج فارس و یکی از رهبران انتفاضه سال 2011 میلادی به شمار می آید.

مقامات آل خلیفه، رجب را در 13 ژوئن 2016 میلادی بازداشت کردند. وی با وجود وضعیت بحرانی اش، بیشترین دوره بازداشت خود را در زندان انفرادی گذرانده است. رجب در آوریل 2017 میلادی به علت وخامت وضعیت جسمی اش به بیمارستان منتقل شد و پس از گذشت دو روز از عمل جراحی اش، به سلول انفرادی بازگردانده شد.

نبیل رجب به اتهام انتقاد از حضور بحرین در عملیات نظامی یمن و اهانت به رژیم بحرین به 15 سال زندانی محکوم شد. دادگاه رژیم آل خلیفه، در 10 جولای 2017 میلادی، رجب را به اتهام نشر اخبار و بیانیه ها و شایعه های دروغین و مغرضانه به دو سال زندانی محکوم کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر