واگذاری مدرسه علمیه کوثر به سازمان اوقاف و امور خیریه


واگذاری مدرسه علمیه کوثر به سازمان اوقاف و امور خیریه

حجت‌الاسلام سهرابی با اعلام واگذاری مدرسه علمیه کوثر به سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی ارتباط گرفتن و پشتیبانی از مجموعه‌های حوزوی است نه اداره آنها لذا این واگذاری، قانونی انجام شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت‌الاسلام سهرابی در پی واگذاری مدرسه علمیه کوثر (مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر) به سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: پیرو درخواست سازمان اوقاف و امور خیریه و بنا بر تشخیص و مصوبه هیئت‌امنای سازمان تبلیغات اسلامی، اداره حوزه علمیه کوثر به سازمان اوقاف محول شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به این مطلب تاکید کرد: اهمیت ارتباط وثیق و دوسویه میان سازمان تبلیغات اسلامی و مدارس حوزه های علمیه بیش از پیش مد نظر مسئولین ارشد سازمان است و اعمال این اهتمام لزوما با اداره یک مدرسه محقق نمی شود؛ ضمن اینکه از نظرگاه رهبر معظم انقلاب در مواردی از این دست بر می آید که اداره مدارس علمیه توسط سازمان تبلیغات چندان موضوعیت ندارد.

وی اضافه کرد: از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی ارتباط گرفتن و پشتیبانی از مجموعه‌های حوزه علمیه است نه اداره این مدارس که در این واگذاری، سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه قانونی خود را انجام داده است خصوصا از آنجا که مدرسه مذکور موقوفه است لذا بهترین گزینه برای واگذاری اداره این مدرسه، سازمان اوقاف و امور خیریه بود و خود این سازمان هم همین درخواست را طرح کرده بود.

حجت‌الاسلام سهرابی در پایان سخنان خود با اشاره به این موضوع که سازمان تبلیغات اسلامی در نحوه اداره مجتمع و مدرسه علمیه کوثر موفق بوده است، یادآور شد: رضایت مدیران حوزه علمیه کوثر نیز نسبت به این انتقال کسب شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن روز پنجشنبه و شب جمعه برای اموات + عکس نوشته های فاتحه و دلتنگی فوت شده ها