پهپاد سمپاش در قیروکارزین فارس به پرواز درآمد


پهپاد سمپاش در قیروکارزین فارس به پرواز درآمد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در استان فارس، از پرواز پهپاد سمپاش در مزارع گندم و کلزای این شهرستان برای اولین بار خبر داد.

مهدی همتی دوشنبه ۷ بهمن در جمع خبرنگاران افزود: استفاده از این پهپاد و نمایش توانمندی آن در راستای ترویج بکار گیری فن آوری های نوین در کشاورزی شهرستان انجام شده است.

او اضافه کرد: کاهش مصرف سم، صرفه جویی در آب، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، کاهش خسارت له شدگی ناشی از حذف تردد ماشین آلات کشاورزی و بطور کل کاهش هزینه تولید و افزایش سلامت محصول از مهم ترین مزایای استفاده از پهپادها است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، کاهش زمان مورد نیاز و توجه به سلامت اپراتورهای سمپاشی از دیگر محاسن استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع است.

او خاطرنشان کرد: در اولین پرواز این پهپاد بر فراز مزارع گندم و کلزا، این مزارع با سموم علف کش و زیر نظر جمعی از کارشناسان و با حضور تعدادی از کشاورزان سمپاشی شد.

همتی با اشاره به وجود پهپادهای مختلف در بازار گفت: جدیدترین انواع پهپادهای سمپاس مجهز به موقعیت یاب های جهانی بوده و امکان شناسایی موقعیت اراضی کشاورزی را داشته و با دقت فراوان بدون هم پوشانی اقدام به انجام عملیات می کند.

مدیر جهادکشاورزی قیر و کارزین با تشویق کشاورزان در استفاده از این فناوری‌ها در مزارع به منظور افزایش تولید و کاهش هزینه ها، بیان کرد: کشاورزان علاقمند به خرید پهپاد پس از گذراندن دوره آموزشی لازم و سپری کردن مراحل ویژه می توانند از تسهیلات کم بهره برای خرید دستگاه بهره مند شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟