برگزاری 3 مجلس تعزیه در پلاتو شمس بجنورد


برگزاری 3 مجلس تعزیه در پلاتو شمس بجنورد

گروه فرهنگی ــ سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای سه مجلس تعزیه به همت هشت گروه متشکل از هنرمندان بجنوردی در پلاتو شمس بجنورد خبرداد.

ابوالحسن حیدری، سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا ازخراسان شمالی، افزود: هشت گروه تعزیه متشکل از گروه تعزیه جان نثاران قمر بنی هاشم، عاشقان قمربنی هاشم، سفیران عاشورا، متوسلین امام حسن مجتبی(ع)، دوطفلان مسلم، دشت نینوا، ذاکرین آقا اباعبدالله(ع) و گروه تعزیه حضرت علی اکبر(ع) هستند.
وی هدف از اجرای این تعزیه را نشر و گسترش معارف و آموزه‌های فاطمی، آشنایی جوانان و نوجوانان با سیره اخلاقی و رفتاری این بانوی بزرگ اسلام و اهل بیت (ع)، به تصویر کشیدن و به نمایش گذاشتن جان فشانی‌ها و رشادت‌های ائمه اطهار(ع) بیان کرد.
حیدری اظهارکرد: تعزیه فاطمی از هشت تا ۱۰ بهمن ماه به مدت سه شب و سه مجلس که شب اول و دوم مجلس شهادت حضرت زهرا(س) و شب سوم مجلس شهادت حمزه (ع) برای علاقمندان اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: این سوگواره تعزیه به مناسبت ایام فاطمیه دوم به مدت سه شب از هشت تا ۱۰ بهمن ماه سال جاری ساعت ۱۸ در تماشاخانه شمس بجنورد برگزار خواهد شد.
حیدری همچنین از اجرای مجالس تعزیه در شهرستان‌های استان همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبرداد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...