ضریب نفوذ گاز در استان به 87.9 درصد می‌رسد


ضریب نفوذ گاز در استان به 87.9 درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با افتتاح شبکه گاز 27 روستا در استان، ضریب نفوذ گاز به 87.9 درصد می‌رسد.

موسی احمدلو ظهر امروز در نشست‌ خبری با تاکید بر مدیریت مصرف شهروندان در روزهای سرد سال، اظهار کرد: در حال حاضر صد درصد خانوارهای شهری و ۸۶.۴ درصد از خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره‌مند هستند که می‌توان گفت در مجموع ۹۴.۹ درصد خانوارهای استان از گاز بهره‌مند شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه در دهه‌فجر امسال ۲۷ پروژه روستایی به بهره‌برداری می‌رسد که با این افتتاح‌ها، ضریب بهره‌مندی به ۸۷.۹ درصد می‌رسد، ادامه داد: برای این ۲۷ پروژه روستایی ۴۲۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است و کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی ۸ روستا نیز در این دهه انجام خواهد شد. همچنین ۴۴ واحد صنعتی دهه‌فجر امسال گازدار خواهد شد.

وی افزود: در مجموع شرکت گاز استان زنجان ۳۴۲ هزار مشترک دارد که ۲۳۲ هزار و ۷۶ مشترک آن شهری، ۸۴ هزار و ۹۴۶ مشترک روستایی، ۲۳ هزار مشترک تجاری، ۱۲۳۰ مصرف‌کننده صنعتی و ۸۶۷ مصرف‌کننده صنعتی عمده دارد و گاز ۴۰ جایگاه CNG نیز تامین می‌شود.

احمدلو تصریح کرد: با تمهیداتی که امسال اندیشیده و پیاده‌سازی شده بود، در زمستان سرد، مشکلی از نظر دسترسی مردم به گاز وجود نداشته و مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است و اگر مشترکی قطعی داشته باشد مربوط به زمستان نیست، بلکه در دوره‌های گذشته قطعی اتفاق افتاده و فرد برای تسویه بدهی و اتصال شکبه اقدام نکرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به طلب شرکت از مشترکان خود، یادآور شد: این شرکت تا پایان دی‌ماه ۸۹ میلیارد تومان مطالبات دارد که بخش عمده آن مربوط به بخش صنعت است و بخش‌های خانگی، اماکن عمومی و دولتی و حمل و نقل در بخش‌های بعدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه با تعطیلی ادارات و مدارس قریب به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز صرفه‌جویی می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس تقسیم‌بندی سازمان هواشناسی در حال حاضر شهر زنجان در اقلیم یک و شهرهای آب‌بر و چورزق در اقلیم ۲ دسته‌بندی شده و گازبهای آنان با توجه به این اقلیم‌بندی محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...