خاک‌سپاری پیکر مطهر 22 شهید سانحه هواپیمای اوکراین در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان تهران


خاک‌سپاری پیکر مطهر 22 شهید سانحه هواپیمای اوکراین در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان تهران

عبداللهی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار سانحه‌ی هواپیمای 737 اوکراین، گفت: از تاریخ 24 تا 30 دی‌ماه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران توانستیم پیکر مطهر 22 شهید این سانحه را در امام‌زادگان و بقاع متبرکه تشییع و دفن کنیم.

«مجتبی عبداللهی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در مورد اقدامات این اداره کل در خصوص شهدای سانحه هواپیما بوئینگ 737 اوکراینی، اظهار کرد: این حادثه دلخراش قلب تمام مردم ایران را به درد آورد، از این رو، باری دیگر این حادثه جانسوز را به خانواده‌‌های داغدار شهدای این پرواز تسلیت عرض می‌کنم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تهران ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به موجب همدردی با برخی از خانواده‌های این شهدا تصمیم گرفت شرایطی را فراهم کند تا پیکر برخی از این شهدا در امامزادگان و بقاع متبرکه تدفین شود، از این رو، 9 امامزاده و بقاع متبرکه برای این امر آماده شد.

وی با ارائه آماری از تعداد شهدای تدفین شده، تصریح کرد: تا به امروز پیکر مطهر 22 شهید این سانحه هوایی دلخراش در امامزادگان و بقاع متبرکه استان تهران تشییع و به خاک سپرده شده‌اند.

عبداللهی گزارشی از اسامی این شهدا و محل خاکسپاری آنها را اعلام کرد و گفت: در تاریخ (26دی‌ماه) شش پیکر مطهر به نام شهیدان محمد هدی الیاسی، محمد حسین اسدی لاری، زینب اسدی لاری، فاطمه محمودی، ایمان قادرپناه و پریناز قادرپناه در امامزاده صالح بن موسی الکاظم(ع) تجریش به خاک سپرده شدند.

وی افزود: در تاریخ (27‌دی‌ماه) هم دو پیکر مطهر شهیدان معصومه قوی و مهدیه قوی و همچنین در تاریخ (30‌دی‌ماه) پیکر مطهر شهید محمدامین جبلی نیز در آستان مقدس امامزاده صالح بن موسی الکاظم(ع) تدفین شدند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تهران بیان کرد: در منطقه اوقاف شمیرانات در امامزاده اسماعیل(ع) زرگنده در تاریخ (26‌دی‌ماه) پیکر مطهر شهیده مریم ملک و در امامزاده قاضی الصابر(ع) در تاریخ (28‌دی‌ماه) نیز پیکر شهیده فروغ خادم تشییع و خاکسپاری شد.

عبداللهی با اشاره به اداره اوقاف شمال غرب و شرق استان تهران یادآور شد: در تاریخ (26‌دی‌ماه) پیکر مطهر شهیده مهربان بدیعی اردستانی در امامزاده عینعلی و زینعلی(ع) به خاک سپرده شد، همچنین پیکر مطهر شهید محمد جواد میانجی و شهیدان مهدیه حاج قاسم، آرسام نیازی و درنیکا نیازی نیز به ترتیب در تاریخ‌های (26 و 28‌دی‌ماه) در امامزاده حمیده خاتون و سید جعفر(ع) به خاک سپرده شدند. در اوقاف شمال شرق نیز مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید علی جواهرچی در تاریخ 26 دی ماه در بقعه پنج تن(ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: در منطقه اوقاف پیشوا نیز در تاریخ (25‌دی‌ماه) همزمان پیکر شهیدان محسن احمدی، مطهره احمدی و سکینه احمدی در امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) و شهید مهدی تاجیک در امامزاده یوسف‌رضا(ع) به خاک سپرده شدند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تهران تصریح کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید ایمان آقاجانی نیز در امامزاده زید(ع) از منطقه جنوب غرب اوقاف استان تهران در تاریخ (24‌دی‌ماه) برگزار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام مردم شهر شهیدپرور تهران به موجب حضور پرشورشان در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدای عزیز کمال تشکر و قدردانی را دارم.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان