80 پروژه برق‌رسانی در استان سمنان افتتاح می‌شود


80 پروژه برق‌رسانی در استان سمنان افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از 80 پروژه برق‌رسانی این استان در دهه‌فجر خبر داد.

سیدمحمد موسوی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: همزمان با دهه فجر امسال هشتاد پروژه صنعت توزیع برق استان با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد و 760 میلیون تومان در شهرستان‌های هشتگانه این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا- مدیرامل توزیع برق استان از توسعه 11 هزار و 149 متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در قالب هشت پروژه با اعتباری 13 هزار میلیون ریالی خبر داد و افزود: 15 پروژه بهینه‌سازی و تامین روشنایی با اعتباری 46 هزار میلیون ریالی، 10 پروژه احداث و بهینه سازی با هدف پایداری و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق استان، نصب 73 ایستگاه هوایی توزیع برق در قالب 18 پروژه و توسعه و اصلاح 105 هزار متر از شبکه‌های توزیع برق به منظور ظرفیت‌سازی و تامین برق استان در قالب 29 پروژه در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه این 80 پروژه در هشت شهرستان استان اجرایی شدند به سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت برق استان پرداخت و خاطرنشان کرد: از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال بالغ بر 76 میلیارد تومان در صنعت برق استان سرمایه‌گذاری شده که رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب برق در این استان گفت: استان سمنان در حال حاضر 500مگاوات ظرفیت نیروگاهی دارد و خوشبختانه بخش اعظم برق تولیدی استان صرف تولید می‌شود.
موسوی‌زاده با بیان اینکه 72 درصد برق تولیدی در استان در بخش تولید به مصرف می‌رسد ادامه داد: البته متاسفانه در حوزه مصرف در سطح ملی نیازمند فرهنگسازی بیشتری هستیم چرا که همچنان بخش زیادی از تولید انرژی در کشور به صورت بهینه مصرف نمی‌شود.

وی با اشاره به حجم بالای فعالیت‌های صنعت توزیع برق در استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 472 پروژه با اعتباری افزون بر 54 میلیارد تومان در صنعت توزیع برق استان اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اذعان به اینکه 30 میلیارد تومان از این حجم سرمایه‌گذاری در بخش عمرانی و توسعه زیرساخت‌ها هزینه شده افزود: یک‌هزار و 387 پروژه نیز با اعتباری حدود 24 میلیارد تومان در حوزه بهینه‌سازی و اصلاح شبکه‌ها اجرایی شده است.

وی از انجام 26 رزمایش خدمت متعالی در سال‌جاری در توزیع برق استان خبر داد و گفت: این رزمایش‌ها در مجموع به صرفه‌جویی 115 مگاوات ساعت در حوزه انرژی انجامیده و طی آنها 279 کیلومتر شبکه توزیع برق استان اصلاح و یا بهینه‌سازی شده است.
موسوی‌زاده کاهش تلفات و نرخ خاموشی را یکی از دستاوردهای همین رزمایش‌ها ارزیابی و تصریح کرد: نرخ خاموشی در استان سمنان در حال حاضر پایین‌تر از میانگین‌های کشوری و کتر از 8 دهم در هزار است.
80 پروژه برق‌رسانی در استان سمنان افتتاح می‌شود

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)