زنجیره انسانی 7 میلیونی در اعتراض به لایحه شهروندی ضد مسلمانان در هند


زنجیره انسانی 7 میلیونی در اعتراض به لایحه شهروندی ضد مسلمانان در هند

یک زنجیره انسانی به طول 620 کیلومتر و با حضور هفت میلیون نفر در ایالت «کرالا» در اعتراض به لایحه شهروندی ضد مسلمانان در هند،تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tribune»،در اتفاقی بی سابقه برای اعتراض به لایحه جنجالی اصلاح قانون شهروندی که ضد مسلمانان است، یک زنجیره انسانی به طول 620 کیلومتر و با حضور هفت میلیون نفر در ایالت «کرالا» واقع در جنوب غربی هند تشکیل شد.

معترضان،این زنجیره انسانی را همزمان با سالگرد روز جمهوری هند در اعتراض به قانونی که حقوق اقلیت ها را نادیده گرفته است،تشکیل دادند.

روز جمهوری هند تاریخی است که در آن قانون اساسی هند به اجرا در آمد و جایگزین قانون دولت هند در ۱۹۳۵ به عنوان سند حاکم هند در ۲۶ ژانویه سال ۱۹۵۰ شد.

جبهه چپ دموکراتیک حاکم کرالا ،برگزار کننده این حرکت اعتراضی بود،اما بسیاری از شهروندانی که دارای دیدگاه های سیاسی مخالف هم بودند برای مقابله با قانون شهروندی ضد مسلمانان با این جبهه،متحد شدند.

«سانگیتا موهان»،بازیگر هندی که در این زنجیره انسانی حضور داشت در این باره گفت: من اینجا هستم ،چرا که وظیفه خودم می دانم تا از دیگر شهروندان کشورم که به دلیل تعصب و غرض ورزی به حاشیه رانده شده اند،حمایت کنم.

یک زن مسلمان محجبه نیز ،گفت: ما به خاطر سیاست یا بر اساس عقاید حزبی اینجا نیستیم . ما اینجا در هند زندگی می کنیم و در همین جا خواهیم مرد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت ال نود امروز در بازار چقدر شد؟