گفتمان‌سازی ارزش‌های انقلاب به فعالیت زنجیره‌ای مساجد نیاز دارد


گفتمان‌سازی ارزش‌های انقلاب به فعالیت زنجیره‌ای مساجد نیاز دارد

حجت‌الاسلام تسخیری با تاکید بر لزوم افزایش استفاده از ظرفیت مساجد در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: فعالیت زنجیره‌ای مساجد در سراسر کشور زمینه گفتمان‌سازی ارزش‌های انقلابی را ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدی تسخیری» در نشست کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که امروز (دوشنبه، هفتم بهمن ماه) در ساختمان شهید رحیمی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه مسجد در صدر اسلام مرکز همه فعالیت های پیامبر اسلام (ص) بود، گفت: نگاهی به آموزه های قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) نشان می دهد مسجد کانون محوری در تحولات جامعه است.

رئیس مرکز بین المللی گفت و گوی ادیان و تمدن ها افزود: مساجد در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پایگاه محوری در بسیج عمومی مردم بودند، از همین رو، دشمن تلاش دارد زمینه تضعیف این نهاد مقدس و بنیادین را فراهم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید بیش از گذشته از ظرفیت مساجد در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استفاده کنیم، تاکید کرد: فعالیت مساجد به صورت زنجیره ای در سراسر کشور زمینه گفتمان سازی و جریان سازی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را فراهم می کند.

تسخیری در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز تقویت وحدت میان ادیان ابراهیمی و مذاهب اسلامی شد، ابراز کرد: ما می توانیم از ظرفیت دهه فجر انقلاب اسلامی برای گسترش گفت و گو میان ادیان و تمدن ها استفاده کنیم.

رییس مرکز بین المللی گفت و گوی ادیان و تمدن ها در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم وحدت آفرینی میان ادیان و مذاهب در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد با گسترش گروهک های تکفیری میان امت اسلام اختلاف ایجاد کند و ما باید با الهام از اندیشه های امام و رهبری از هر فرصتی از جمله دهه فجر انقلاب اسلامی برای خنثی کردن این دسیسه دشمن استفاده کنیم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟