شهادت حضرت زهرا(س) جریان ولایت را تحکیم کرد/ بدون حکومت دینی نمی‌توان افرادی همچون سردار سلیمانی داشت


شهادت حضرت زهرا(س) جریان ولایت را تحکیم کرد/ بدون حکومت دینی نمی‌توان افرادی همچون سردار سلیمانی داشت

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان‌اینکه شهادت حضرت زهرا(س)جریان ولایت‌ را تحکیم کرد، گفت: بدون حکومت دینی نمی‌شود افرادی همچون سردار سپهبد سلیمانی داشت که گرگ‌های درنده از او حساب ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه یک‌شنبه، ۶ بهمن در مراسم سوگواری ایام فاطمیه که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ع) برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) حجت بالغه خداوند برای همه ما هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه ما درباره افکار و اعمال خود در قیامت باید پاسخگو باشیم، تصریح کرد: اگر درباره رفتار، گفتار و تمایلات خود حجت نداشته باشیم در قیامت گناهکار شناخته شده و عذاب خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) برهان و الگوی ما هستند، اظهار کرد: اگر ما در حب و بغض خود به حجج الهی استناد کردیم خداوند متعال عذر ما را پذیرفته و نمره می‌دهد.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه ارزش و اعتبار نماز ما به حضور قلب است، ابراز کرد: نماز بدون حضور قلب لغو است و در قیامت سبب حسرت ما می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) جزو انوار الهی است، تصریح کرد: حجج الهی از چشمه وجود ایشان جریان پیدا کردند در امور عالم امکان نقش ایفا می‌کنند بر همین اساس معرفت نسبت به حضرت زهرا(س) یک فریضه است.

امام جمعه موقت تهران افزود: خداوند در قرآن کریم مودت ائمه معصومین(ع) را از همه مسلمانان مطالبه کرده است و این امر بدون معرفت حاصل نمی‌شود، اگر کسی درباره فضایل حضرت زهرا(س) شناخت پیدا کند اما به ایشان مودت پیدا نکند قلب او بیمار است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه عشق و محبت حضرت زهرا(س) به خداوند متعال چشمگیر است، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند ما در مقابل خداوند فقر محض هستیم مال و منصب امانت الهی است که باید در مسیر درست مصرف شود، باید همه دغدغه بنده این باشد که آیا من بنده هستیم و خداوند از من راضی است.

وی افزود:‌ حضرت زهرا(س) تجلی عبودیت بود، وقتی در محراب عبادت می‌ایستادند ملائکه به تماشای عبودیت ایشان می‌پرداختند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خدمت به خداوند برای حضرت زهرا(س) بهترین عمل در عالم بود، گفت: اگر از دنیا و تعلقات آن دل بکنیم دل حضرت زهرا(س) را شاد می‌کنیم. حضرت زهرا(س) لیلة القدر هستند از حضرت بخواهیم که خدمت به خداوند و دین الهی را به ما عطا کنند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه نماز شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نشان از خضوع و خشوع ایشان داشت که به مقام عند ربهم رسیدند و امروز در اقصانقاط عالم همه دوست دارند همچون حاج قاسم باشند، تاکید کرد: از نماز قبول شده نزد خداوند غفلت نکنیم از حضرت زهرا(س) چنین نمازی را درخواست کنیم.

وی درباره احترام فراوان پیامبر(ص) نسبت به حضرت زهرا(س) گفت: این صرفا احترام یک پدر به دختر نبود بلکه از نظر پیامبر(ص) فاطمه(س) باب‌الله است و ایشان می‌خواهند به همه عالم نشان دهند که پس از من، دخترم حضرت زهرا(س) جای ایشان را پر خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه توحید بدون حکومت دینی معنا پیدا نمی‌کند، تاکید کرد: وقتی مردم جهان سیر بندگی الهی را می‌توانند طی کنند که زیر پرچم الهی باشند بر همین اساس پیامبر(ص) در کنار تبلیغ توحید، ولایت را تبلیغ کردند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: جریان دینی زیر پرچم ولایت پس از پیامبر(ص) از طریق ائمه معصومین(ع) استمرار پیدا کرده است، در زمان غیبت هم زیر پرچم ولایت فقیه ادامه دارد. امام راحل برای تحقق احکام اسلامی با همه وجود تلاش و کوشش کردند پس از ایشان هم رهبر معظم انقلاب پرچمدار این حرکت هستند.

وی در ادامه بیان کرد: بدون حکومت دینی نمی‌شود افرادی همچون سردار سپهبد سلیمانی داشت که گرگ های درنده از او حساب ببرند، شهادت سردار سلیمانی برای دنیا تحول و بیداری جدیدی ایجاد کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وجود حضرت زهرا(س) هدیه الهی برای پیامبر(ص) بود و جریان ولایت‌ را تحکیم کرد، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) قربانی می‌شوند که جریان ولایت را نجات دهند. حضرت زهرا(س) به عنوان نگین توحید به پیامبر(ص) عطا شده بودند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان