شناخت امام زمان(ع) ویژگی جریان حق است/ انقلاب اسلامی فرصت غربال منتظران واقعی را فراهم کرد


شناخت امام زمان(ع) ویژگی جریان حق است/ انقلاب اسلامی فرصت غربال منتظران واقعی را فراهم کرد

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان‌اینکه جریان‌شناسی حق و باطل از عوامل هدایت انسان به سوی حق است، گفت: در انقلاب اسلامی منتطران واقعی از مدعیان جدا و غربال می‌شوند تا کسی نتواند به دروغ مدعی یاری امام زمان(عج) باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ماندگاری» به مناسبت ایام فاطمیه در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: برای شناخت فاطمیه باید درگیری حق و باطل را دنبال کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جریان‌شناسی تاریخی انسان را در پیدا کردن تکالیف کمک می‌کند، ابراز کرد: نگاه برخی به تاریخ اسلام صرفا به یک زمان اختصاص دارد که گویا روزگاری یک بانوی بزرگواری همچون حضرت زهرا(س) از امام زمان خود دفاع کرده و تمام شده و این تکلیف برای دیگران نیست.

وی با اشاره به توصیه اهل‌بیت(ع) درباره نگاه به تاریخ، تصریح کرد:‌ نگاه شیعه به تاریخ باید خطی باشد یعنی جریان‌شناسی داشته باشد که به وسیله آن حق و باطل را تشخیص بدهد و نسبت به تکلیف خود آگاهی یابد.

وی با بیان اینکه پس از وفات پیامبر اسلام(ص) مردم در دفاع از ولایت گمراه شدند، گفت: در فضای غبارآلود فتنه تشخیص حق از باطل ساده نیست، پس از رحلت پیامبر(ص) امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) تا ۴۰ شب به در خانه مهاجران و انصار در مدینه رفتند تا آنها تسلیم ولایت شوند اما آنها نپذیرفتند.

حجت‌الاسلام ماندگاری تاکید کرد: در بسیاری از مواقع باطل در لباس حق ظاهر می‌شود نمونه امروزی آن سند ۲۰۳۰ است که ظاهرا به حفظ کیان خانواده بها می‌دهد اما در حقیقت به همجنس‌گرایی می‌پردازد آنها را اقشار آسیب‌پذیر و قابل حمایت معرفی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جریان‌شناسی تاریخی سبب می‌شود که ما درباره پیام‌های ترامپ در توئیت فریب نخوریم، گفت: انسان اگر حق را بشناسد مصادیق حق را هم خواهد شناخت و در مسیر حق قدم برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های جریان حق، شناخت امام زمان(عج) و دوست داشتن ایشان بیش از خود است، ابراز کرد: کسانی که در چهل سال اخیر از انقلاب اسلامی و ولایت دفاع نکردند به طور قطع اگر زمان حضرت زهرا(س) هم بودند به روی ایشان درب باز نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه جریان شناسی حق و باطل یکی از عوامل هدایت انسان به سوی حق است، گفت: یهود و نصارا مدعیان یاری پیامبر(ص) پس از ظهور ایشان بودند اما پس از آمدن پیامبر(ص) انواع جنگ‌ها را به ایشان تحمیل کردند زیرا به منافع خود دست نیافته بودند، در انقلاب اسلامی هم چنین اتفاقاتی رخ داد بسیاری از انقلابیون واقعی به دست مدعیان منافق به شهادت رسیدند، امروز انقلاب اسلامی امتحان الهی است که منتطران واقعی از مدعیان جدا و غربال شده و کسی نتواند به دروغ مدعی یاری امام زمان(عج) باشد.

وی افزود: شهید سردار سلیمانی می‌دانستند که آمریکا مرکز ثقل فتنه در منطقه است، حتی خون ایشان و شهید مهندس ابومهدی سبب بیداری مردم منطقه شد به گونه‌ای که مردم عراق پس از صدسال که انگلیسی‌ها را از کشور خود بیرون کرده بودند با یک تظاهرات بسیار گسترده و بی‌نظیر خواستار خروج آمریکایی‌ها از کشور خود شدند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حق و باطل هرگز در یک جا جمع نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: از زمان حضرت آدم(ع) تا امروز همواره بین حق و باطل درگیری بوده است، مردم مدینه به آنچه از ایمان بیان می‌کردند ایمان واقعی نداشتند که حضرت زهرا(س) و امیرمومنان امام علی(ع) را تنها گذاشتند و از ولایت دفاع نکردند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !