برگزاری مسابقه حدیث ارتش برای کودکان زیر 15 سال


برگزاری مسابقه حدیث ارتش برای کودکان زیر 15 سال

سرهنگ میدانی از برگزاری مسابقه حدیث ارتش برای اولین بار برای کودکان زیر 15 سال خبر داد.

«سرهنگ مهدی میدانی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مسابقات حدیث ارتش گفت: جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران از حدود هشت سال پیش آغاز شده است و بر آن شدیم تا در کنار مسابقات قرآن موضوع عترت نیز مورد توجه قرار گیرد بر همین اساس جشنواره حدیث شروع شد. این جشنواره در طیف های مختلف دانشجویان، خانواده ها، کارکنان پایور، دانشجویان، جوانان، سربازان و ... با موضوعات مختلف نماز، محبت و مهرورزی برگزار می شود و تا کنون به مدت شش سال ادامه داشته است.

رییس مرکز قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این مسابقات با استفاده از مفاهیم کتاب ۲ جلدی آیت الله ری شهری با عنوان میزان الحکمت آغاز شد که به صورت گزیده انتخاب و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گرفت. پس از گذشت این دوره به فکر افتادیم مجموعه حدیثی را متناسب با جمعیت و طیف های مختلف ارتش تدوین کنیم، بر همین اساس کتاب فاخر حدیث زندگی جمع آوری شد و به چاپ رسید. این کتاب با همکاری ارتش و موسسه دارالحدیث به تدوین شد.

وی گفت: در سال 97 سه جلد کتاب آبشار معرفت با هماهنگی موسسه دارالحدیث قم، احادیث متناسب برای تمام رده های عنوان شده به چاپ رسید و بیش از 10 هزار نفر در جشنواره حدیث شرکت کردند.

رییس مرکز قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری مسابقات حدیث در سال 98 خاطرنشان کرد: این مسابقات در نهمین سال برگزاری موضوع عمومی سازی فرهنگ حدیث میان تمام طیف ها و طیف کثیری از جامعه ارتش مورد نظر قرار گرفت که طیف زیر 15 سال را نیز شامل می شود که اول و دوم ابتدایی، سوم و چهارم، پنجم و ششم و همچنین هفتم و هشتم و نیمه متوسطه را شامل می شود که برای گروه پیش دبستانی 14 حدیث و برای دوره دوم 20 حدیث و برای دوره هفتم و هشتم 30 حدیث، دوره متوسطه 40 حدیث در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این احادیث با توضیحات مختصر و با تاکید بر پیام حدیث در اختیار آنها قرار گرفت البته باید بگوییم که برای گروه پیش دبستانی احادیث را با تفسیر ارایه دادیم و متن حدیث را با تبیین و تفسیر برای تفهیم بهتر ارایه شده است.

سرهنگ میدانی با اشاره به کتابچه صوتی حدیث اظهار کرد: بیش از 30 هزار کتاب صوتی در مرحله اول به منتشر شد و در چند روز آینده توزیع آن آغاز می شود و مقرر شد در ایام دهه فجر مسابقات مقدماتی حدیث در تمام یگان ها برگزار شود.

رییس مرکز قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سال آینده در ایام هفته ارتش و حماسه آفرینی نیروی زمینی، اختتامیه این جشنواره با تجلیل از منتخبان برگزار می شود و پیش بینی می کنیم بیش از تعداد تکثیر شده کتب حدیث در این مسابقه شرکت کنند.

وی گفت: همچنین مفاهیم حدیث همراه با صوت و ترجمه آن در سایت آجا بارگزاری می شود تا عموم مردم بتوانند از آن بهره ببرند و به ادارات اجازه داده شده است تا در صورت نیاز از این کتاب در نیروهای پنج گانه ارتش چاپ و استفاده کنند. پیش بینی می کنیم اکثر طیف های خانواده های ارتش در این مسابقات شرکت کنند و برای اولین بار جشنواره حدیث ارتش در نهمین سال برگزاری برای کودکان زیر 15 سال برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب های این مسابقات در حال توزیع است و تلاش می کنیم در دهه فجر مسابقات مقدماتی آن برگزار شود. اختتامیه جشنواره حدیث در هفته نیروی زمینی و ارتش در فروردین ماه سال جدید برگزار می شود./

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید