شاخص آب روستایی گیلان افزون بر 11 درصد افزایش یافت


شاخص آب روستایی گیلان افزون بر 11 درصد  افزایش یافت

 رشت – ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از افزایش  11 درصدی  شاخص بهره مندی  آب روستایی استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

محبعلی رنج ور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شاخص بهره مندی آب روستایی گیلان قبل از دولت تدبیر و امید ۶۴.۹۸ درصد بود که از سال ۹۲ تا کنون؛ این شاخص به ۷۶.۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون؛ پنج هزار میلیارد ریال برای آب شرب روستایی گیلان هزینه شده است، تصریح کرد: ۲۲۶ روستا با جمعیت ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ نفر طی دولت تدبیر و امید از آب شرب بهداشتی و سالم بهره مند شده اند.

وی همچنین از بهره برداری از ۲۹ پروژه آب و فاضلاب روستایی در ۴۳ روستا با بهره مندی ۴۰ هزار و ۴۸۰ نفر طی دهه فجر خبر داد و افزود: برای بهره برداری از این پروژه ها ۵۳۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

رنج ور گفت: برای اجرای این پروژه ها ۹ حلقه چاه حفر، هفت باب مخزن زمینی به حجم یک هزار و ۶۲۶ مترمکعب و ۲ تا مخزن هوایی به حجم ۲۰۰ متر مکعب احداث شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای بهره برداری از این طرح ها ، ۲۹۲ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع لوله گذاری ، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ احداث و ۱۰ دستگاه سیستم گندزدایی نصب شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان؛ این پروژه ها در شهرستان های آستارا ، آستانه اشرفیه ، املش، انزلی ، تالش ، رشت ، رودبار ، رودسر ، صومعه سرا ، لاهیجان و لنگرود اجرا می شود.

حدود یک هزار و ۸۰۰ روستا با جمعیت ۸۰۰ هزار نفر در روستاهای گیلان از آب سالم و بهداشتی برخوردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...