امسال برای 700 نفر در عباس‌آباد اشتغال‌زایی شد


امسال برای 700 نفر در عباس‌آباد اشتغال‌زایی شد

نوشهر - ایرنا - فرماندار عباس آباد گفت که دولت تدبیر و امید با پرداخت حدود 40 میلیارد تومان تسهیلات در سال‌جاری زمینه اشتغال برای 700 نفر را در این شهرستان فراهم کرد.

عباسعلی شیرین همپا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این مبلغ بیش از ۲۶ میلیارد تومان از منابع تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بود که جویندگان کار پس از نام نویسی در سامانه کارا و احراز شرائط لازم دریافت کردند و بقیه نیز مربوط به بند الف ، تبصره ۱۸ بخش کشاورزی و تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی بوده است .

وی با بیان این که سهم عباس آباد در دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری حدود سه میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان بوده است ، ادامه داد : به علت پی گیری های پیوسته کار گروه اشتغال و فرمانداری شهرستان این عدد به بیش از ۲۶ میلیارد تومان رسید و این گویای آن است که شهرستان عباس آباد در جذب این نوع تسهیلات رشد ۴۴۰ درصدی داشته است .

دولت تدبیر و امید برای توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی ، عشایری و مناطق محروم کشور ۱۲۰هزار میلیاردریال تسهیلات در کشور در نظرگرفت . بر اساس قانون و مصوبه دولت ، این میزان تسهیلات در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر با کارمزد ۱۰ درصد و برای مناطق روستایی و عشایریی با ۶ درصد کارمزد و باز پرداخت پس از سه سال تنفس پیش بینی شده است.
طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری سیاست هایی هستند که دولت به منظور رفع مشکل بیکاری از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می کند و در همین راستا سامانه ‌ای مشترک به عنوان سامانه کارا راه اندازی شده که در دسترس سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است.

فرماندار عباس آباد گفت : براساس بند الف تبصره ۱۸ حوزه کشاورزی نیز سهمیه شهرستان حدود ۱۳ میلیارد تومان بوده است که تاکنون از این مبلغ حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پردخت شده و تسهیلات باقی مانده نیز تا پایان سال جذب خواهد شد .

شیرین همپا افزود : حدود پنج میلیاردو ۸۲۵ میلیون تومان نیز از طریق نهادهای حمایتی مانند بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بنیاد شهید و امور ایثارگران به جویندگان کار واجد شرائط تسهیلات پرداخت شد و زمینه برای اشتغال ۱۹۴ نفر از آن ها اکنون در این شهرستان فراهم شده است .

عباس آباد به علت برخورداری از شرائط آب و هوایی معتدل جلگه ای و خاک حاصلخیز مناسب موقعیت بسیار خوبی برای تولید انواع محصولات کشاورزی بویژه گل و گیاه دارد به طوری که اغلب روستائیان این منطقه به علت رغبتی که به تولید این محصول دارند به شکل انفرادی و گروهی انوع گل و درختچه های زینتی تولید می کنند که ارزش صادراتی دارد

صنعتی سلمانشهر که از نظر وسعت سومین شهرک استان مازندران محسوب می شود در این شهرستان واقع است و هم اکنون با برخورداری از ۱۱۷ واحد صنعتی دست کم هزا رو ۴۰۰ نفر در این شهرک مشغول فعالیت هستند .

شهرستان عباس آباد با جمعیتی دست کم ۵۲ هزار نفر دارای سه نقطه شهری و ۴۹ نقطه روستایی در غرب مازندران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول