سناریوی نتیجه انتخابات 2014 عملآ تکرار میگردد...!


با اینکه من نه شیخی نه حضرتی و نه هم فالبینی هستم تا پیش بینی نمایم که تصمیم گیرندگان اصلی یعنی آنهاییکه بقول معروف نان میدهند و فرمان میدهند و به دور از اراده و خواست مردم افغانستان در زمینه چه تصمیمی اتخاذ میکنند... و به گفته امرالله...

با اینکه من نه شیخی نه حضرتی و نه هم فالبینی هستم تا پیش بینی نمایم که تصمیم گیرندگان اصلی یعنی آنهاییکه بقول معروف نان میدهند و فرمان میدهند و به دور از اراده و خواست مردم افغانستان در زمینه چه تصمیمی اتخاذ میکنند... و به گفته امرالله صالح معاون غنی احمدزی: ".... زور ما به امریکا نمیکشد و امریکا کشور پرقدرت است." ولی از آنجاییکه وضعیت موجود در مورد نتیجه و جنجال های انتخاباتی سال 2019 (1398) که در یک حالت سکوت معنی داری و فضایی سرد بیتفاوتی روبرو است... بیانگر این است که ما به تکرار و تمدید سناریو سال 2014 نزدیک و نزدیکتر میشویم.

اگر به زبان ساده تری بگویم، در صوتیکه از طرف مالکین اصلی این برنامه ها کدام اتفاق غیر مترقبه در دقیقه 90 صورت نگیرد؛ دقیقآ از نظر عینی همین اکنون نتیجه انتخابات مشخص شده است و در حقیقت برنده خود را حالا چه تقلبی و چه واقعی بنامیم دارد...

فضا را با سخنان میانتهی و با جنگ های زرگری گرم نگهه داشتن از طرف مقابل جز مخشوش ذهنیت عامه و وقت کشی چیز دیگری بوده نمیتواند و یا حتی از نظر فارمولیتی ممکن است این پروسه به شکل فرمایشی به دور دوم برود و یا هم ممکن است نرود که نه مهم است و نه هم تعیین کننده.

با اینکه در نوشته چندی قبلی خویش در این مورد به شکل پوست کنده و آشکار خاطر نشان نموده بودم که اگر واقعآ در کفش آقای عبدالله ریگی نیست این آخرین توپ سرنوشت ساز (پناتی) است که در اختیار دارند و باید از آن استفاده اعظمی نمایند و گول سرنوشت ساز را که حامیان اش دیری است منتظر اند باید به هدف حواله کنند در غیر آن تکرار عمل همیشگی است.

ولی حالا معلوم میشود و باور من نیز بر این است که آقای عبدالله بازهم با اندکی تغییرات مهندسی شده میدان را بار دیگر طبق معمول به دوست دیرینه خویش به شکلی از اشکال واگذار نماید که بنده از ابتدا با این طرز دید معتقید بودم و نیز هستم.

هموطن گرامی من!
بارها گفته ام و بار دیگر تاکید میکنم؛ هرگاه به حال نیاییم در حقیقت این من و تو هستیم که بازنده این بازی های ننگین و وحشتناک و بدون قواعد خواهیم بود و این ادامه خواهد داشت.
بالاخره زمان نشان خواهد داد...!

عطا صفوی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس