«دعبید» از مسیر صعود پایین نمی آید


«دعبید» از مسیر صعود پایین نمی آید

پول نیوز - صورت های مالی دوره 12 ماهه منتهی به دی سال 98 «دعبید» منتشر شد و خبر خوشی را به سهامداران این داروساز پربازده در بازار سرمایه، مخابره کرد.

«دعبید» از مسیر صعود پایین نمی آید

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «داروسازی دکتر عبیدی» همانند دوره های اخیر، سودآور بود و برای هر سهم 1104 ریال سود در سال مالی منتهی به آذر ماه 98 کسب کرد. این میزان سود نسبت به رقم سال مالی 97 نشان از رشد جالب توجه 82 درصدی دارد.

نقطه تمایز «دعبید» با سایر شرکت های داروساز این است که مبلغ مناسبی صرف تحقیق و توسعه می کند و از همین رو، هر از گاهی شاهد شفاف سازی شرکت در خصوص تولید و فروش محصولی جدید هستیم.

بر این اساس، شاهد افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت از رقم 6030 میلیارد ریال در سال مالی 97 به 9392 میلیارد ریال در سال مالی 98 هستیم. این رشد درآمد، علاوه بر افزایش نرخ ها، ناشی از رشد مقدار فروش به دلیل ذکر شده نیز هست.

سیاست تغییر سبد فروش محصولات شرکت به سمت محصولات برند عبیدی که به نسبت محصولات جنریک دارای حجم فروش و تولید کمتر اما با ارزش ریالی و حاشیه سود بالاتر است، ادامه خواهد یافت و بنابراین، روند صعودی درآمدزایی شرکت در سال های آتی نیز ادامه دار خواهد بود. همچنین اضافه نمودن محصولات جدید با هدف برآورده نمودن نیاز جامعه در حوزه های مختلف درمانی کمک شایانی به تحقق این هدف می کند.

شایان ذکر است که «دعبیدی» از محل بسته بندی 93 میلیارد ریال درآمدزایی داشته و 24 میلیارد ریال نیز هزینه بابت ضایعات تولید شناسایی کرده است.

نکته منفی صورت های مالی این داروساز حجم بالای تسهیلات بانکی است. این شرکت بالغ بر 3742 میلیارد ریال تسهیلات بانکی دارد و در سال مالی مذکور 903 میلیارد ریال هزینه مالی به شرکت تحمیل کرد.

از سپرده های بانکی 19 میلیارد ریال سود عاید شرکت شد و به این ترتیب، «دعبید» که به کرات در طول سال جاری خبر از تولید دارو و محصولات جدید داده بود، با سرمایه 2016 میلیارد ریالی، هم اکنون بالغ بر 3287 میلیارد ریال سود انباشته دارد. بنابراین، دست شرکت در تقسیم سود بالا در مجمع عمومی عادی سالیانه باز است و سهامداران مجمع خوب و شیرینی را در پیش دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک