230 میلیارد ریال تخلف اصناف سمنان کشف شد


230 میلیارد ریال تخلف اصناف سمنان کشف شد

سمنان- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به افزایش 13 درصدی کشف تخلفات صنفی در امسال، گفت: 230 میلیارد و 380 میلیون ریال تخلف اصناف این استان در سالجاری تا پایان آذر کشف شده است.

بهروز اسودی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی در سمنان به خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال بیش از ۴۴ هزارمورد بازرسی از واحدهای فعال این بخش در استان با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات بویژه کالاهای اولویت‌دار، نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی و جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها سه هزار و ۷۶۵ مورد تخلف ثبت و محرز شد.

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی بازرسی از واحدهای صنفی سمنان، بیان کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه انجام شده، سه هزار و ۱۷۸ مورد پرونده تخلف تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشت.

اسودی تصریح کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه، ارائه نکردن فاکتور و عرضه و فروش و نگهداری کالای قاچاق به ارزش ریالی ۲۳۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال کشف شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به برای اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تامین مایحتاج روزمره زندگی و تاکید موکد بر توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی کشور برای تهیه کالاهای اساسی از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام