شهر میمه دهلران


شهر میمه واقع در شهرستان دهلران دارای جاذبه‌های زیبای طبیعی است که هرکس گذرش برای یک بار به آنجا بیفتد حتماً برای برای بعد‌ها نیز برنامه‌ای برای سفر به این شهر زیبا دارد. شهرستان دهلران تنها شهرستان استان ایلام است که دارای چهار نقطه شهری به نام‌های دهلران، موسیان، پهله زرین آباد و میمه است.شهر […] نوشته شهر میمه دهلران اولین بار در جامع ترین...

شهر میمه واقع در شهرستان دهلران دارای جاذبه‌های زیبای طبیعی است که هرکس گذرش برای یک بار به آنجا بیفتد حتماً برای برای بعد‌ها نیز برنامه‌ای برای سفر به این شهر زیبا دارد. شهرستان دهلران تنها شهرستان استان ایلام است که دارای چهار نقطه شهری به نام‌های دهلران، موسیان، پهله زرین آباد و میمه است.شهر میمه یکی از شهرهای شمالی این شهرستان است .

شهر میمه دهلران

این شهرستان با توجه به بسیاری از شاخص‌های طبیعی، معدنی و دفاع مقدس یکی از معدود شهرستان های استان ایلام است که ظرفیت سرمایه گذاری در هربخشی را داراست.

بخش سراب میمه با زیبایی‌های چشم نوازش همچون قطعه حریری سبز درقلب استان ایلام قرار گرفته و به واسطه این زیبایی‌ها و آب وهوای مطبوعش در تمامی فصول سال پذیرای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است.این بخش با داشتن قابلیت ‌ها و جاذبه‌‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در استان شناخته شده است.

شهر میمه دهلران

شهر میمه دارای موقعیت ارتباطی ویژه‌ای است به طوری که شهرستان های آبدانان، دهلران و ملکشاهی را به هم وصل می‌کند و از نظر آب و هوایی در فصل تابستان با مرکز شهرستان در گرم‌ترین ماههای سال ۱۵درجه اختلاف دما دارد.جاذبه‌های متعددطبیعی مانند غار کبوتران، درختان بی‌شمار بلوط و طبیعت سرسبز حاشیه جاده میمه به ملکشاهی و میمه به آبدانان از مناطق دیدنی این شهر است.

سراب زیبای چپی راستی روستای تختان، ارتفاعات زیبای کبیرکوه، مزارع چشم نواز کشاورزی، باغات انگور، سیب و آلو و طرح‌های پرورش ماهی قزل آلا از دیگر زیبایی‌های این شهر دل انگیز است.

شهر میمه دهلران

این شهر مدفن امامزادگان بزرگواری به نام‌های سیداکبر (ع) واقع در روستای تختان و سیدفلک الدین (ع) در روستای گوراب است ضمن اینکه جاذبه‌های تاریخی چون بنای چک دوستعلی، قلعه می‌مه و سنگ نوشته والیان به شکوه و زیبایی این شهر افزوده است. با توجه به همه این ظرفیت‌های موجود در این شهر و در صورتی که زیرساخت‌های لازم مانند اماکن اقامتی ومبلمان شهری برای شهر می‌مه فراهم شود این شهر در آینده نزدیک به عنوان شهر هدف گردشگری استان معرفی می‌شود.

شهر میمه دهلران

شهر میمه دهلران

شهر میمه دهلران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!