قاچاقچی معروف هروئین دستگیر شد


قاچاقچی معروف هروئین دستگیر شد

تهران - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت، قاچاقچی معروف هروئین که بیش از پنج سال در قاچاق و انتقال این مواد فعالیت می‌کرد در یکی از استان های جنوبی کشور دستگیر شد.

سردار محمدمسعود زاهدیان روز دوشنبه در حاشیه نشست سراسری رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران افزود: از این فرد تا کنون ۱۱۰ میلیارد تومان اموال و دارایی کشف شده است.

مبارزه با مواد مخدر در حوزه ایجابی و سلبی

وی اضافه کرد: در دو حوزه ایجابی و سلبی مبارزه با مواد مخدر فعالیت‌هایی انجام شده و ادامه دارد. در حوزه ایجابی با اقدامات پیشگیرانه، افزایش آگاهی عمومی نسبت به خطرات مواد مخدر و هدایت خانواده‌ها به مشارکت اجتماعی و برنامه‌ریزی برای اجتماعی شدن مبارزه قدم برمی‌داریم.

وی با اشاره به طرح یاریگران و اجرای برنامه‌های ویژه در حوزه خانواده، محلات، مراکز کار و آموزش برای مبارزه به مواد مخدر افزود: از تمام ظرفیت‌های خود در این راه استفاده می‌کنیم، برنامه‌های پیشگیرانه در آن واحد جواب نمی‌دهد و باید زمان ببرد و در آینده تاثیرات خود را نشان خواهد داد.

زاهدیان گفت: در مرزها و نقاط عمده تعریف شده که چگونه برای برخورد با شبکه‌های ورود و ترانزیت مواد مخدر برخورد شود؛ همچنین برنامه‌های خود را برای برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر نیز تعریف کرده ایم و امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های همکار این اتفاق بیافتد.

رکوردشکنی در کشف مواد مخدر

به گفته وی، همکاری خوبی با قوه قضائیه داریم و عزم رئیس قوه قضائیه، برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر است. با تلاش شبانه‌روزی ماموران مبارزه با مواد مخدر و کشف بیش از ۷۰۳ تن مواد مخدر در ۱۰ ماه گذشته، یک رکورد در حوزه کشفیات مواد در جهان داشتیم که با اشراف اطلاعاتی و اقدامات شبانه روزی و هماهنگی‌ها انجام شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در مورد دستگاه‌های کم کار در حوزه برخورد و مقابله با مواد مخدر و نگهداری معتادان متجاهر، گفت: در ساماندهی معتادان متجاهر پارامترهای مختلفی درگیر است؛ پلیس در جمع‌آوری معتادان مشکلی ندارد زیرا با اشراف اطلاعاتی نقاط مهم و آسیب‌زا را شناسایی کرده و می‌توانیم ۴۸ ساعت آنها را جمع‌اوری کنیم. طبق قانون، فقط معتادان متجاهر فقط دو دوره سه ماهه نگهداری می شوند .فردی که درمان او کامل نشده اما وارد جامعه و بار دیگر دستگیر می شود، هزینه‌های چنین فردی افزایش می‌یابد.

وی اظهار امیدواری کرد این قانون هر چه زودتر تصویب شود تا نگهداری معتادان متجاهر حداقل دو سال شود زیرا با این کار هم بار ماموریتی کاهش یافته و هم با برنامه‌ریزی منسجم می‌توان آنها را سالم به چرخه زندگی برگرداند.

زاهدیان گفت: مرکز سروش پلیس که حدود ۶۰۰ نفر معتاد متجاهر را نگهداری می‌کند مرکز خوبی است زیرا با برنامه مناسب هم در حال درمان و هم حرفه آموزی معتادان متجاهر هستند.

انتقاد از عملکرد شهرداری

وی از عملکرد شهرداری انتقاد کرد و گفت: شهرداری توانایی کامل خود را در جمع‌آوری معتادان متجاهر به کار نگرفته است. با وزارت بهداشت در خصوص نگهداری معتادان دارای زخم باز و واگیر صحبت کرده‌ایم؛ وزارت بهداشت در این خصوص هنوز اقدامی نکرده و مرکز نگهداری از این افراد شکل نگرفته است و همچنان منتظر هستیم.

درمورد اسامی جدید مخدرها

زاهدیان در خصوص اسامی جدید مخدرها گفت: قاچاقچیان برای سودجویی اسامی جدیدی بر مواد مخدر می گذارند تا بتوانند بازاریابی کرده و افراد را اغفال کنند. اگر مواد مخدر جدیدی وجود داشت به موقع اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پرونده کیک های آلوده در اختیار پلیس آگاهی

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده کیک‌های آلوده نیز گفت: این پرونده اکنون در حوزه پلیس آگاهی است؛ اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و اطلاعات کسب شده نشان می‌دهد که هیچ کدام از قرص‌ها و آن اتفاقات در مراکز تولید نبوده و بعد از ورود به بازار رخ داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟