استفاده ناجا از پهپاد برای مبارزه با مواد مخدر


استفاده ناجا از پهپاد برای مبارزه با مواد مخدر

تهران - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی گفت: پهپاد و تجهیزات روز تولید داخل برای مبارزه با مواد مخدر در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

سردار حسین اشتری روز دوشنبه در حاشیه نشست فصلی و سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: پهپاد و تجهیزات روز در اختیار پلیس مبارزه با موادمخدر هم در مرزها و هم در شهرها قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: تجهیزات تولیدات داخل و مبارزه و مقابله با توزیع موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور کار پلیس است.

جمع آوری معتادان متجاهر ظرف ۴۸

فرمانده ناجا گفت: پلیس طی مدت ۴۸ ساعت می‌تواند همه معتادان متجاهر را جمع‌آوری کند اما به شرطی که محلی برای نگهداری آنها تأمین شده باشد.
اشتری افزود: وظیفه پلیس جمع‌آوری و شناسایی معتادان متجاهر است. پلیس می‌تواند تمام معتادان متجاهر را جمع‌آوری کرده و تحویل مراجع ذی‌ربط بدهد.
وی تصریح کرد: این در حالیست که محل‌های نگهدار معتادان متجاهر کافی نیست.
اشتری تاکید کرد: قانون دوره سه‌ ماهه‌ای برای این افراد تعیین کرده که با تمدید سه ماه دیگر نهایت ۶ ماه این افراد را نگهداری می‌کند.
وی ادامه داد: باید این قانون اصلاح شود و تا فرد رفع آلودگی نشده، رها نشود. برخی معتادان متجاهر پس از رها شدن همچنان اعتیاد دارند.
اشتری تصریح کرد: البته بخش قابل توجهی هم ترک می‌کنند که امیدواریم با اصلاح قانون و افزایش محل نگهداری بتوانیم آن افراد را به صورت سالم به آغوش خانواده‌ها برگردانیم.

سردار اشتری گفت: در برخی استان‌ها معتاد متجاهر دیده نمی‌شود زیرا همه آنها را پلیس جمع‌آوری و در محل‌های مشخص نگهداری کرده‌ است.
وی گفت: قانون وظایف سایر دستگاه‌ها را مشخص کرده و پلیس می‌تواند در صورتی که محل نگهداری تأمین باشد نهایتا ۴۸ ساعته این افراد را دستگیر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند