نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری با تکنیک های متفاوت برای جنس های مختلف کاغذ دیواری


برای نظافت کاغذ دیواری نیازی به نگرانی و پرداخت هزینه های بالا نیست شما می توانید در خانه و با استفاده از تکنیک های ساده این کار را انجام دهید به ویژه در خانه تکانی های عید نوروز می توانید از تکنیک های استفاده کنید و محیط منزل یا کار خود را تمیز کنید. همانطور که می دانید رنگ و کاغذ دیواری به مرور زمان چرک و آلودگی های محیط اطراف را به خود جذب می...

برای نظافت کاغذ دیواری نیازی به نگرانی و پرداخت هزینه های بالا نیست شما می توانید در خانه و با استفاده از تکنیک های ساده این کار را انجام دهید به ویژه در خانه تکانی های عید نوروز می توانید از تکنیک های استفاده کنید و محیط منزل یا کار خود را تمیز کنید. همانطور که می دانید رنگ و کاغذ دیواری به مرور زمان چرک و آلودگی های محیط اطراف را به خود جذب می کند و این موجب کثیفی محیط و تیره تر شدن کاغذ دیواری ها می شود اما شما می توانید با برخی از ترفندها کاغذ دیواری های خود را تمیز و نو کنید. این تکنیک های خانگی بسیار کاربردی هستند و هر فردی می تواند در منزل از آن ها استفاده کند ابزاری که برای نظافت ارائه می شود ابزاری هستند که اغلب در خانه ها وجود دارند و شما برای خرید آن ها نیاز به پرداخت هزینه های بالا ندارید. شما علاقه مندان عزیر برای آگاهی و آشنایی با این شیوه ای کاربردی می توانید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تمیز کردن کاغذ دیواری با شیوه خانگی:

نحوه صحیح پاک کردن گرد و غبار و آلودگی از روی کاغذ دیواری بسیار مهم است زیرا در صورت استفاده نادرست از شیوه های تمیز کردن موجب صدمه زدن به کاغذ دیواری های گران قیمت می شوید و در نهایت هزینه های زیادی برای شما ایجاد می شود. از این رو توصیه می شود تا به جای استفاده از شیوه های خود سرانه با تکنیک های زیر آشنا شوید و از آن ها برای تمیز کردن دیوارها استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری با تکنیک های متفاوت برای جنس های مختلف کاغذ دیواری

شناسایی جنس کاغذ دیواری:

پیش از اینکه اقدام به کاری کنید ابتدا بهتر است تا نوع کاغذ دیواری های خود و میزان مقاومت آن را شناسایی کنید کاغذ دیواری هایی که جنس پلاستکی دارند راحت تر از انواع دیگر کاغذ دیواری است. برای نظافت کاغذ دیواری پارچه ای نیز می توانید از شست و شو استفاده کنید اما در کاغذ دیواری های ساده باید بیشتر دقت کنید زیرا بیشتر آسیب پذیر هستند. به طور کلی برای پاک کردن کاغذ دیواری های پلاستیکی یا وینیلی باید مراقب ساییدگی آن باشید و حتی الامکان از اسفنج برای پاک کردن آن استفاده کنید.

نحوه تمیز کرن:

حالا می توانید با استفاده از موادی که در این بخش به آن ها اشاره می شود کاغذ دیواری را تمیز کنید برای این کار باید دو قاشق از مایع ظرفشویی با کیفیت را در ظرفی از آب گرم بریزید و با استفاده از یک اسفنج یا یک حوله نرم مواد شونیده را بر روی سطح کاغذ دیواری بکشایند. تمیز کردن کاغذ دیواری با استفاده از این روش کار آسانی است اما باید توجه داشته باید که اسفنج شما نباید آب زیادی را به خود جذب کرده باشد بنابراین آب اضافی را در ظرف بچلانید برای تضمین بیشتر بهتر است تا ابتدا محلول را بر روی قسمتی از کاغذ دیواری امتحان کنید و در صورت رضایت فرایند را ادامه دهید.

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری با تکنیک های متفاوت برای جنس های مختلف کاغذ دیواری

در اینجا باید توجه داشته باشید که استفاده زیاد از شوینده ها موجب می شود تا کف اضافی بر روی سطوح کاغذ دیواری بماند همچنین استفاده از دستمال های مناسب موجب می شود تا صدمه کمتری به کاغذ دیواری ها وارد شود.

شست و شوی کاغذ دیواری:

در این روش ابتدا گرد و غبارهای کاغذی دیواری را با استفاده از دستمال پاک کنید سپس با یک دستمال مرطوب سطح کاغذ دیواری را از لکه ها پاک کنید در این شیوه نیز باید توجه داشته باشید که نمناک شدن زیاد سطح کاغذ دیواری می تواند به آن آسیب وارد کند.

جاروبرقی:

اگر سطح کاغذ دیواری شما خاک دارد و می خواهید گرد و غبارهای آن را از بین ببرید می توانید از جارو برقی برای این کار استفاده کنید جارو برقی ها برس مخصوص برای این کار دارند که باید آن را نصب کنید.

جارو:

همچنین می توانید برای گردگیری از جارو نیز استفاده کنید پارچه ای تمیز را بر روی جارو قرار دهید و با حرکت چپ و راست گرد و خاک های روی سطح کاغذ را از بین ببرید استفاده از شیوه های گردگیری برای تمیز کردن کاغذ دیواری در صورتی کاربرد دارد که کاغذهای شما لکه و چرک نداشته باشند و تنها برای گردگیری می توانید از این شیوه ها استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری با تکنیک های متفاوت برای جنس های مختلف کاغذ دیواری

پاک کردن لکه ها:

اما تکنیک طلایی که بسیاری از خانم ها به دنبال آن هستند نحوه پاک کردن و از بین بردن لکه های کاغذ است که ما در اینجا برای از بین بردن هر یک از لکه ها راهکارهایی را ارائه خواهیم داد و می توانید به راحتی و با کمترین مواد از این شیوه ها استفاده کنید.

۱- پاک کردن لک مداد شمعی:

در این شیوه برای اینکه لکه های مداد شمعی را از روی کاغذ دیواری پا کنیم از کاردک استفاده می کنیم و مداد شمعی ها را تا حد امکان از روی سطح پاک می کنیم اگر لکه ها به سختی پاک می شوند می توانید دستمال توالت را بر روی سطح لکه دار قرار دهید و اتو را با درجه کم روی آن فشار دهید با استفاده از این شیوه نظافت کاغذ دیواری لکه های مداد شمعی بر روی دستمال می نشیند و طی چند مرحله کاملا پاک می شود. در یک شیوه راحت تر می توانید کاغذ دیواری های خود را با محلول و مایع بشویید این کار در صورتی امکان پذیر است که کاغذ دیواری ها قابلیت شست و شو داشته باشند.

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری با تکنیک های متفاوت برای جنس های مختلف کاغذ دیواری

۲- پاک کردن لکه اثر انگشت:

برای اینکار می توانید پاک کن صمغی را روی محل های لکه بکشید و با استفاده از پاک کن آلودگی ها را از بین ببرید برای نظافت کاغذ دیواری های پلاستیکی یا وینیلی می توانید سطح کاغذ را با آب و صابون بشویید برخی از افراد برای از بین بردن لکه ها از نان نیز استفاده می کنند به این شکل که نان را بر روی لکه ها قرار دهید و بعد از چند دقیقه لکه ها جذب نان می شوند.

۳- از بین بردن لکه های چربی:

برای تمیز کردن لکه های چربی دستمال کاغذی را بر روی لکه ها قرار دهید و با گذاشتن اتو چربی را ها را از بین ببرید شست و شوی کاغذ با استفاده از پودر تالک نیز می تواند موجب از بین رفتن لکه ها شود.

۴- پاک کردن لکه نوشیدنی:

برای پاک کردن این نوع از لکه ها نیز می توانید مایع صابون را با استفاده از دستمال بر روی لکه ها قرار دهید و اجازه دهید تا لکه ها جذب مایع شوند و سپس می توانید به راحتی این لکه ها را از روی کاغذ پاک کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)