سیمرغ و پروانه ها همزمان با اکران فیلم فجر در گیلان


سیمرغ و پروانه ها همزمان با اکران فیلم فجر در گیلان

رشت – ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: برای پنجمین سال پیاپی فیلم های منتخب سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بطور همزمان با پایتخت در گیلان نیز اکران می شود و سیمرغ و پروانه ها یکی از بخش های ویژه کودک و نوجوان خواهد بود.

فیروز فاضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اکران فیلم های طرح «سیمرغ و پروانه‌ها»همزمانی با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در استان رایگان است .
وی اظهار داشت: بر اساس طرح یادشده پنج فیلم قطارآن شب،۲۳ نفر، کاتی و ستاره، منطقه پرواز ممنوع و تورنادو در روزهای ۱۵ تا ۲۱بهمن ماه بصورت رایگان اکران می شود.
وی اضافه کرد: این برنامه در راستای برنامه‌های حمایتی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمای کودک و نوجوان است که برای سومین سال پیاپی برگزار می‌شود.
فاضلی یادآور شد : جشنواره فرهنگی، هنری فجر رشت، اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فیلم فجر برای پنجمین سال متوالی و فینال جام باشگاه‌های کتابخوانی گیلان با حضور کودکان و نوجوانان از مهمترین برنامه های فرهنگی ،هنری گیلان در دهه فجر امسال است.
وی با بیان اینکه برگزاری تئاترهای خیابانی و صحنه‌ای از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه فجر است، گفت : نمایشگاه هنرهای تجسمی، موسیقی، اکران فیلم، عصری با شعر، نمایشگاه و رونمایی کتاب، از دیگر برنامه‌های تدارک شده برای دهه فجر امسال است.
جشنواره جهانی فیلم فجر مهم‌ترین اتفاق سینمای ایران است و به نظر می‌رسد سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر یکی از پر هیجان ترین سال های خود را سپری کند.
سال گذشته همزمان با سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۲ تا شامگاه ۲۲ بهمن ماه ۱۵ فیلم منتخب به همراه ۵ فیلم کودک و نوجوان در سینما میرزا کوچک خان رشت اکران شده بود که با اقبال حدود ۱۱هزار نفری مردم رشت مواجه شد و رشت از این نظر جزو سه استان برتر در اکران فیلم ها شناخته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید