اولویت امام زمان(عج) مواجهه با مستکبران است/ انتقام خون‌های مظلوم همه تاریخ را می‌گیرد


 اولویت امام زمان(عج) مواجهه با مستکبران است/ انتقام خون‌های مظلوم همه تاریخ را می‌گیرد

حجت‌الاسلام سلیمیان با بیان‌اینکه امام زمان(عج) از عاملان همه خون‌های به ناحق ریخته‌شده تاریخ انتقام می‌گیرد، گفت: اولویت حکومت مهدوی مواجهه با ستم و ستمگران است یعنی نقطه عزیمت حضرت حجت(عج)، در رودررویی با استکبار و مستکبران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، در روزهای بعد از شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی رغم غم و اندوه فراوان مردم از همه اقشار، تعبیر «انتقام سخت» مقام معظم رهبری بر دل های داغدیده مرهمی شد. انتقامی که سیلی کوچکی از آن روز گذشته و در حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» جلوه گر شد.

از این رو و در بررسی انتقام در فرهنگ انتظار و ذیل شعار «یالثارات الحسین(ع)» با حجت الاسلام والمسلمین «خدامراد سلیمیان»، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و کارشناس مهدوی گفت وگویی داشته ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

شعار «یالثارات الحسین(ع)» که نشان از انتقام و خونخواهی دارد، چه آموزه و فرهنگی را در خود جای داده است؟

از زمانی که انسان به عنوان جانشین خدا روی زمین آفریده شد، همواره دو جبهه حق و باطل با هم ستیز داشته اند یعنی فرزندان بلافصل حضرت آدم(ع) آنگاه که روی زمین آفریده شدند در طرفین این دو جبهه رودروی هم قرار گرفتند و این درگیری همیشه تاریخ نمودهایی داشته چنان که انبیای الهی و پیروان آنها در سویی و دشمنان شایستگان و صالحان در سوی دیگر قرار داشته اند.

این حقیقت غیرقابل انکار است که همواره در این رودررویی یک طرف خدای متعال و آموزه های وحیانی و در سمت دیگر پیروان شیطان و هوای نفسانی قرار داشته اند.

گذر زمان نشان می دهد گاهی پیروزی از آنِ جبهه حق بوده هر چند بعضاً بر حسب ظاهر شکست هم خورده باشد اما جبهه حق هرگز تضعیف نشده و هر جا استقامت کرده، به پیروزی رسیده است.

بزرگترین صحنه مقابله حق و باطل در سال 61 هجری در مواجهه نیروهای شیطانی در سویی به عنوان مخالفان امام حسین(ع) و یاران ایشان شکل گرفت، البته شرایط به گونه ای رقم خورد که بسیاری در این آزمون شکست خوردند و امام حسین(ع) به حسب ظاهر شهید شدند اما این نقطه عطفی در مواجهه حق و باطل در تاریخ بوده است.

وقتی نگاه می کنیم اگر چه عاشورا، واقعه ای بسیار بزرگ در تاریخ بود اما نمود رایجی در همه جوامع پیدا کرد، لذا معتقد هستیم قیام حسینی اگرچه به حسب ظاهر سبب شهادت بهترین انسان ها شد و این شهادت نه اولین و نه آخرین حادثه رفته بر مظلومان جهان نبوده و نیست اما بابرکت ترین قیام بشری است.

از دیگر سو خدای متعال انسان ها را به برپایی حاکمیتی که از آنِ صالحان خواهد بود، بشارت داده است غیر از روایات معصومان(ع) و آیات قرآن، در کتب مقدس دیگر ادیان هم بشارات متعدد به برپایی این جامعه داده شده است چنان که در زبور حضرت داوود(ع) در تورات و انجیل به عینه می بینیم لذا اینکه در پایان تاریخ حکومتی برپا می شود که همه معادلات تاریخ را بر هم می زند و آن حکومت متعلق به صالحان است، انکارناپذیر است.

مواجهه جبهه حق و باطل در حکومت مهدوی چه سازوکاری دارد؟

به نظر می رسد با توجه به دستورات آیات الهی، اینکه حکومت صالحان در پایان تاریخ رقم خواهد برد، قطعی و از وعده های الهی است.

اولویت حکومت مهدوی مواجهه با ستم و ستمگران است یعنی نقطه عزیمت خود را در رودررویی با استکبار و مستکبران قرار خواهند داد یعنی آنها که در تاریخ گذشته بشری بیشترین ظلم را بر مستضعفان روا داشته و بر اساس وعده الهی همه هیمنه آنها فرو خواهد ریخت.

چنان که روز گذشته(چهارشنبه، 18 دی ماه) سربازان امام زمان(عج) پایگاهی از استکبار جهانی را برای اولین بار مورد حمله قرار دادند.

آنگاهی که صالحان زمین از موضع اقتدار وارد صحنه شوند، همه تلاش مستکبران فرو خواهد ریخت، هر چند اقدامات ما قابل مقایسه با قیام جهانی امام زمان (عج) نیست اما تبختر و تکبر استکبار را متزلزل می کند.

ایستادگی منتظران در جبهه حق مقابل باطل، چه تاثیری بر انتقام از مستکبران ذیل پرچم «یالثارات الحسین(ع)» دارد؟

امروز سردرگمی جهان کفر را در مقابل جبهه حق می بینیم، وقتی سردمدار کشوری که خود را قدرت بی بدیل می بیند، چنین ضعیف می شود.

یکی از اهداف امام به زمان(عج) گرفتن انتقام خون هایی است که در طول تاریخ به ناحق ریخته شده است چه انتقامی بالاتر از فرو ریختن کاخ مستکبرانی که به دیگران ظلم می کنند.

امام زمان(عج) برای همه خون های مظلومی که در تاریخ ریخته شده انتقام می گیرند، و کاخ ستمگران را فرو می ریزند.

همچنین به تصریح روایات کسانی که در طول تاریخ ظلم کرده اند، زنده شده و به حکم الهی مکافات دنیایی رفتارهای خود را خواهند دید. و این وعده صادق است چنان که امروز هم جبهه حق هر جا ایستادگی و مقاومت کرده، جبهه ظلم را تضعیف کرده است.

آماده بودن برای انتقام و ایستادگی مقابله جبهه باطل در انتظار زمینه ساز چه تاثیری دارد؟

اصل آمادگی، اصلی قرآنی است و در آن تردیدی وجود ندارد خدای تبارک و تعالی سستی و خمودگی را هرگز از مومنان نمی پذیرد اینکه دائما به هوش و آماده باشند چون اگر ما خواب باشیم دشمن خواب نخواهد بود هر جا جامعه خواب و خموده باشد دشمن خشنود شده و پیش خواهد آمد.

ما مامور به آمادگی کامل هستیم متاسفانه بودند و هستند کسانی که مصر به این آمادگی نیستند، اگر کسانی بر سر توان نظامی و موشکی ما معامله می کردند، تردید نداریم دشمن اگر این ضرب شتم را نمی دید ممکن بود فجایع بزرگتری بر ما وارد شود اما با تدبیر و راهبری مقام معظم رهبری پیش بوده ایم تا جایی که حتی آنها که با اسلام و انقلاب میانه ای ندارند این اقتدار برای شان جای مباهات دارد و حتی برخی سردمداران رژیم ظاغوت این توانمندی را با تحسین می نگرند.

اساسی ترین مسئولیت ما منتظران این است که همه امکان و توان مان را تقویت کنیم البته این تقویت لزوما فقط مربوط به حوزه نظامی است بلکه در حوزه علم، توان جسمانی و ... هم باید این آمادگی را کسب و تقویت کنیم تا بتوانیم در مواجهه با جبهه باطل به کارش بگیریم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا