روح انسان هم به تغذیه حلال نیاز دارد تا فاسد نشود


  روح انسان هم به تغذیه حلال نیاز دارد تا فاسد نشود

یک استاد اخلاق با بیان‌اینکه جسم و روح انسان نیاز به رشد دارد، گفت: در این مسیر باید از آنچه حلال است تغذیه کند در غیر این صورت فاسد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» شامگاه پنجشنبه، ۳ بهمن در سخنانی به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار کرد: انسان از لحظه تولد تا هنگام مرگ در محضر خداوند قرار دارد بنابراین باید همه توجه خود را برای خداوند قرار دهد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه خداوند توبه و بازگشت از گناه بندگان خود را بسیار دوست دارد، تصریح کرد: تنها کسی که می‌تواند انسان را یاری دهد خداوند متعال است حتی ائمه معصومین(ع) هم با اجازه خداوند متعال اجازه شفاعت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اولیاء الهی و دوستان خداوند در بین مردم پنهان هستند، ابراز کرد: بر همین اساس انسان نباید خود را برتر از هیچ انسانی دیگری بداند و با آنان رفتار نادرست و ناپسند انجام دهد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خودشناسی سبب خداشناسی می‌شود، اضافه کرد: همه هستی به خداوند تعلق دارد، در دنیا هیچ چیزی به صورت مطلق به انسان تعلق ندارند بلکه همه آنچه به انسان عطا می‌شود به صورت موقت است.

وی با بیان اینکه همه دارای انسان اعمال نیک است که اگر خداوند آن را بپذیرد با خود به عالم آخرت می‌برد، گفت: ائمه معصومین(ع) تمام تلاش خود را به کار گرفتند که همه انسان‌ها هدایت شوند و با انجام اعمال نیک برای آخرت ذخیره داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه تنها پیامبران و ائمه معصومین(ع) برای بشریت دلسوزی کردند، گفت: برای اینکه در عالم آخرت ذخیره‌ای برای بهشت داشته باشید باید به دستورات قرآن و ائمه معصومین(ع) عمل کنید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای حرکت در مسیر الهی انسان باید هواهای نفسانی و شهوات خود را کنترل کند، تاکید کرد:‌ جسم و روح انسان نیاز به رشد دارد در این مسیر باید از آنچه حلال است تغذیه کند در غیر این صورت فاسد می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگی انسان با یاد خداوند شیرین شده و استحکام پیدا می‌‌کند، تصریح کرد: خداوند برای هدایت انسان‌ها در دنیا پیامبران و ائمه معصومین(ع)‌ را همچون چراغ هدایت قرار داده است تا بشر دچار گمراهی و ضلالت نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند انسان را پاک خلق کرده است، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) بزرگترین سرمایه‌های الهی روی زمین هستند که بشریت به وسیله آنها هدایت می‌شوند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی