35 طرح آبرسانی در روستاهای سقز در دست اجرا است


35 طرح آبرسانی در روستاهای سقز در دست اجرا است

سنندج - ایرنا - رییس اداره امور آب و فاضلاب روستایی سقز گفت: 35 طرح در قالب مجتمع‌های آبرسانی با اعتبار 120 میلیارد ریال در روستاهای این شهرستان فعال و در دست اجرا است.

خالد سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ مجتمع آبرسانی کوچه طلا (۴ فاز اجرایی) و باغلوجه (۲ فاز اجرایی) در سال ۹۵ با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال آغاز شد و تاکنون ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با اتمام این طرح روستاهای زیادی تحت پوشش آب پایدار و سالم قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۱۴ هزار و ۴۰۱ خانوار روستایی از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد، افزود: طرح آبرسانی در روستاهای سونج، ابولمومئن، کانی کبود، سماقلو، مولان آباد، میتو، قشلاق ملا، قشلاق آقابزرگ، خُرخُره، باغلوجه، کوچه طلا، تموغه، بسطام، ده‌روه‌زان علیا، جعفرخان فعال و در چند روستای دیگر این شهرستان در دست اجرا است.

سلطانی با اشاره به اینکه ۲۹ روستای سقز فاقد شبکه آبرسانی هستند، یادآور شد: ۱۶۴ روستا تحت پوشش شبکه آب و ۸۰ روستا بدون پوشش هستند که ۲ روستای احمدآباد با ۳۳ خانوار و کوپه قران با ۸۷ خانوار وضعیت حادی دارند و باید هر روز از طریق تانکر، به صورت سیار آبرسانی به این دو روستا انجام شود.

وی به تامین آب شرب برای ۶۰ روستای بخش مرکزی در حاشیه سد چراغ ویس سقز نیز اشاره کرد و گفت: از طریق سد چراغ ویس، آب مورد نیاز این ۶۰ روستا شبکه بندی و برای مصرف خانگی و کشاورزی تامین خواهد شد.

رییس اداره امور آب و فاضلاب روستایی سقز از عدم همکاری تعدادی از روستاها برای انجام طرح های آبرسانی انتقاد کرد و افزود: دهیاران و اهالی این روستاها همکاری لازم را برای اجرای طرح های آبرسانی انجام نمی‌دهند و کماکان از چشمه ها و قنوات برای تامین آب شرب خانگی استفاده می‌کنند.

شهرستان سقز دارای ۲۷۴ روستا در چهار بخش مرکزی، امام، سرشیو و زیویه است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید