تظاهرات ضد آمریکایی روز جمعه در عراق هیمنه آمریکا را در هم کوبید


تظاهرات ضد آمریکایی روز جمعه در عراق هیمنه آمریکا را در هم کوبید

عضو هیئت امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: تظاهرات ضد آمریکایی روز جمعه در عراق هیمنه آمریکا را در هم کوبید و ژست حقوق بشری او را شکست.

به گزارش افکارنیوز،

صبیحه نباتی با اشاره به راهپیمایی میلیونی روز گشته مردم عراق در اعتراض به حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان، وحدت و متفق‌القول بودن تمام صفوف عراقی مبنی بر خروج آمریکایی‌ها از مناطق مختلف عراق را یکی از پیام‌های مهم این حضور برشمرد.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: اینکه آمریکا می‌گوید برای خروج داعش در عراق مستقر شده در ظاهر زیباست اما باطل از آن اراده می‌شود و هیچ جایگاهی ندارد چرا که آمریکا در این امر به هیچ عنوان موفق نبوده و کسی که داعش را از آن منطقه خارج کرد امثال شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانش بود که در این راه شهید شدند.

کارشناس بین المللی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه عراقی‌ها در لبیک به ندای مرجعیت و فرماندهان خود در تظاهرات ضد آمریکایی شرکت کردند، گفت: از سویی در یک تصمیم پارلمانی همه نیرو‌ها و ملت عراق بر خروج آ‌مریکایی‌ها متفق القول هستند و اگر این موضوع از طرق رسمی حاصل نشود راهپیمایی تا خروج تمام نیرو‌های اجنبی از عراق استمرار خواهد داشت.

نباتی بیان کرد: تظاهرات ضد آمریکایی روز جمعه در عراق هیمنه آمریکا را در هم کوبید و ژست حقوق بشری او را شکست و ملت، دولت و مجلس عراق اراده‌ خود را نشان دادند.

عضو هیئت امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان عنوان کرد: با اتفاقی که افتاد یک شکاف بین دو پدیده افتاده است یک پدیده دنبال حق است و یک پدیده مصلحت عراق را نمی‌خواهد و همه فهمیدند آمریکا با این اتفاقی که افتاد مصلحت عراق را نمی‌خواهد.

وی گفت: آمریکا همچون غریقی در حال دست و پا زدن است و قطعا از موضع خود دست بر نمی‌دارد شاید بخواهد تحریم‌های بیشتری علیه عراق اعمال کند، اما تجربه جمهوری اسلامی ایران برای عراقی‌ها می‌تواند نقطه روشنی باشد چرا که با وجود تحریم‌ها توانست پایگاه مهم آمریکایی‌ها را مورد هدف قرار دهد.

کارشناس بین المللی مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: وحدت بوجود آمده بین مردم عراق باعث خودکفایی آن‌ها خواهد شد و نشان دهنده یک انقلاب ضد استکباری در جهان است و انعکاس رسانه‌ای گسترده‌ای داشت و برای رسانه‌ها قابل کتمان نبود.

نباتی تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی باعث شد بحث مقاومت دیگر مربوط به یک حزب یا نهاد خاصی نباشد، مردم در صحنه حاضر هستند و همه معادلات جهانی تغییر کرده و یک جهش در مقاومت اتفاق افتاده است و خواستگاه این روحیه استکبار ستیزی از درون تحریک شده و در همه مردم جهان بوجود آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس