وجود انرژی پنهان و مرموز بین کهکشان‌ها


وجود انرژی پنهان و مرموز بین کهکشان‌ها
فیلسوفان اعتقاد دارند یک انرژی مخفی و مرموز بین کهکشان ها موجود است که سبب گسترده تر شدن جهان هستی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فیلسوفان اخترشناس معتقد هستند که جهان ما دائم در حال گسترش و انبساط است. انبساطی که سبب می شود دنیای ما لحظه به لحظه مثل یک بادکنک باد کند. عاملی مرموزی که سبب این اتفاق میشود، انرژی تاریک است. انرژی که شاید حتی دو سوم تمام کیهان و جهان را تشکیل داده است. ولی این انرژی تاریک را کجا باید پیدا کرد؟ به چه دلیل هیچ اثری از آن نیست؟ احتمالا جایی اشتباه به دنبال آن هستیم. احتمالا هم این انرژی جایی مخفی شده که خارج از دید است.

فیلسوفان نتیجه گرفته اند که امکان دارد این انرژی تاریک در خلاء کیهانی بین کهکشان ها وجود داشته باشد. اخترفیزیکدان دانشگاه اوهایو استیت، آقای پاول سوتر(Paul Sutter) در این باره نظریه خاصی دارد. به عقیده او تار و پود کیهانی از چیز های زیادی پر شده است. وجود تمام اختلال های و اغتشاشات ناشی از این مواد سبب شده که فیلسوفان علی رغم تمام تلاش ها برای پیدا کردن نشانه ای از انرژی تاریک، دریافتن آن ناکام بمانند. تار و پود کیهانی در واقع ساختار هایی غول آسا و بزرگ از رشته های انرژی تاریک هستند که پایه و اساس جهان ما را تشکیل می دهند.کهکشان

به اعتقاد این دانشمند، جهان ما از ماده روشن (در در برابر ماده تاریک، یعنی تمام چیز هایی که می توانیم ببینیم و احساس کنیم) و ماده تاریک در هم فشرده شده ایجاد شده است. نتیجه این اتفاق ایجاد شدن فضایی عظیم و خالی از انرژی تاریک بود.

در نتیجه میتوان گفت که امکان دارد نیروی مرموزی که جهان ما را منبسط می کند در واقع از همین فضا های در ظاهر خالی ناشی شود. جایی که بنظر منشأ انرژی مرموز است و درصورتی که تمام این نتیجه گیری ها درست باشد، این فضا های خالی، همان جایی هستند که باید فیلسوفان به دنبال نشانه هایی از انرژی تاریک بگردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی