چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی در ایلام برگزار می‌شود


چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی در ایلام برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی به میزبانی شهرستان دهلران در نیمه دوم اسفندماه سال جاری خبر داد.

چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی در ایلام برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام، عبدالحسین رحمتی، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امروز ششم بهمن ماه، اظهار کرد: این جشنواره به همت انجمن هنرهای نمایشی استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ‌این جشنواره در راستای پاسداشت سردار سرافراز اسلام شهید «حاج قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود، افزود: پاسداشت شخصیت انقلابی و ایثارگر سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه‌ داشتن یاد شهیدان و تکریم ایثارگران، معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید، ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت، تبلیغ و ترویج قصص قرآنی و همچنین زندگی ائمه اطهار (ع) و معرفی شهدا، سرداران و فرماندهان شهید این استان از اهداف برگزار جشنواره است.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: ایثار و مقاومت مدافعان حرم در خارج از مرزهای جغرافیایی و جنبه‌های مشابه آن در سایر کشورهای تحت ستم، نقش قرآن و عترت در سیره شهدا، فداکاری پدران، مادران و همسران شهیدان و جانبازان، نقش ایستادگی و مقاومت مناطق مرزی در توسعه و امنیت پایدار کشور از جمله محورهای چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی است.
رحمتی با بیان اینکه جلوه‌های ایثار و فداکاری در سبک زندگی ایرانی و اسلامی و معرفی الگوهای برجسته ایثار و شهادت با الهام از سیره شهیدان به ‌ویژه شهدای عملیات محرم در منطقه عملیات شرهانی از محورهای دیگر این جشنواره است، گفت: این جشنواره به ‌صورت رقابتی با موضوع شهادت برگزار می‌شود و مهلت دریافت و پذیرش فیلم اثر در جشنواره در قالب لوح فشرده ۱۵ اسفند سال جاری است.
وی با بیان اینکه آثاری که به موضوع زندگی و سیره شهید سرافراز اسلامی سردار حاج قاسم سلیمانی بپردازند در اولویت قرار می‌گیرند، یادآور شد: اعلام نهایی آثار پذیرفته‌ شده ۱۸ اسفند و برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره نیمه دوم اسفندماه سال جاری خواهد بود.
رحمتی تأکید کرد: در بخش‌های کارگردانی، طرح و ایده، بازیگری زن و بازیگری مرد بنا بر صلاحدید هیئت‌داوران نفرات اول تا سوم با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر می‌شوند در بخش‌های طراحی صحنه، فضا و ساخت وسایل، موسیقی، طراحی لباس و طراحی پوستر و بروشور با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از یک برگزیده تقدیر خواهد شد.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام عنوان کرد: بر اساس موافقت اداره کل هنرهای نمایشی اثر برگزیده این جشنواره به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی خواهد شد و همچنین با توجه به رایزنی‌های این دبیرخانه چند اثر شاخص جشنواره به جشنواره‌های مختلف در کشور معرفی خواهد شد.
وی با اشاره اینکه دبیرخانه این جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران قرار دارد، گفت: مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر خیابانی ملی شرهانی سال گذشته با حضور بیش از ٧٥ هنرمند در قالب ١١ گروه هنری از ١٠ استان کشور برگزار شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد