امام جمعه زاهدان: حوزه‌های علمیه باید از نظر کیفی پیشرفت کنند


امام جمعه زاهدان: حوزه‌های علمیه باید از نظر کیفی پیشرفت کنند

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه گفت: در سطح استان از لحاظ کمی در زمینه حوزه‌های علمیه رشد خوبی داشتیم اما از نظر کیفی با سایر نقاط فاصله داریم و باید از لحاظ کیفی نیز حوزه‌ها ارتقا یابند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فضایی که هم‌اینک در آن قرار داریم بسیار ویژه است زیرا اسلام در برابر تمام کفر قرار دارد.

وی افزود: امروز دنیای اسلام به مقابله همه جانبه با دنیای کفر قرار گرفته و این مقابله در عرصه‌های مختلف بوده که مهمترین آن عرصه فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مهمترین و ویژه‌ترین اقدام در عرصه فرهنگی کارهای حوزه‌های علمیه است.

وی تصریح کرد: کادر سازی از مهمترین اقدامات حوزه‌های علمیه است و این کادرسازی وظیفه‌ای مهم و بزرگ محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی افزود: کادرسازی اقدامی بسیار سخت است و در این راه باید انسان هایی سخت و مقاوم در برابر سختی‌ها و فتنه‌ها تربیت شود.

وی بیان کرد: در فضای استان سیستان و بلوچستان حوزه‌های علمیه رشد بسیار چشمگیری داشته که این شامل حوزه‌های علمیه شیعه و سنی می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مراکزی که می‌تواند پیشرفت چشمگیری در سطح حوزه‌های علمیه بوجود آورد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است و اگر این مرکز بتواند خدمات درست و هوشمند ارائه دهد می‌تواند روحیه نشاط و پیشرفت را بوجود آورد.

در این نشست از زحمات حجت الاسلام انصاری قدردانی و حجت الاسلام مهدی نژاد به عنوان مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان منصوب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...