نرخ مشارکت زنان هرمزگان در عرصه کار بالاتر از میانگین کشوری است


نرخ مشارکت زنان هرمزگان در عرصه کار بالاتر از میانگین کشوری است

بندرعباس- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به ظرفیت های بالای استان در جهت حضور زنان در عرصه کار و فعالیت، گفت: براساس آمارها نرخ مشارکت زنان این استان در عرصه کار بالاتر از میانگین کشوری است.

ایرج حیدری عصر یکشنبه در همایش بانوان کارآفرین بندرعباس اظهار داشت: سال گذشته نرخ مشارکت بانوان هرمزگان درعرصه کار ۱۸ و ۳ دهم درصد بوده که این رقم دو درصد بیشتر از میانگین کشوری آن است.

وی افزود: هرمزگان دارای بانوان کارآفرین فعال در حوزه های مختلف کشاورزی، تولیدی، صنعتی و صنایع دستی است که این مهم ظرفیتی بی بدیل برای سرعت بخشیدن به روند رشد و توسعه استان است.

حیدری خود باوری، انجام متعهدانه و هدفمند کارها، با برنامه بودن همراه با پشتکار را از ویژگی های بارز بانوان کارآفرین عنوان کرد و گفت: تشکیل تعاونی های بانوان کارآفرین استان هرمزگان می تواند نقش بسزایی در موفقیت هرچه بیشتر آنها ایفا کند.

این مقام مسوول تصریح کرد: تولیدهای بانوان کارآفرین هرمزگانی در سطح ملی و کشورهای حوزه خلیج فارس دارای بازار مناسبی است و تولیدهای آنها می تواند معرف ظرفیت‌های استان باشد.

حیدری بیان داشت: استانداری با تمام توان از بانوان کارآفرین استان حمایت خواهد کرد وتلاش می شود با اتخاذ تصمیم مناسب،موانع پیش روی آنها به حداقل ممکن برسد.

براساس آمارها جمعیت زنان استان هرمزگان ۸۶۹ هزار و ۶۰۱ نفر می باشد که ۵۴.۵ درصد آن شهری و ۴۵ درصد روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟