فروش پیکاپ‌های فورد F-150 شلبی از موستانگ بیشتر است


فروش پیکاپ‌های فورد F-150 شلبی از موستانگ بیشتر است

شرکت شلبی انواع مدل‌های فورد موستانگ و F-150 را در نسخه‌های ویژه با تیونینگ اختصاصی عرضه می‌کند. فروش پیکاپ‌های این برند بسیار بیشتر از موستانگ شلبی است.

در طول چند سال اخیر بارها از خودروسازها شنیده‌ایم که بازار تغییر فراوانی کرده است و مدل‌های سدان و حتی هاچ‌بک در برخی کشورها، مشتری ندارند. به‌عنوان مثال فورد یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای جهان است که تولید مدل‌های سدان و هاچ‌بک‌های را متوقف خواهد کرد تا محصولات متنوع شاسی‌بلند و کراس‌اور عرضه کند.

فروش پیکاپ‌های فورد F-150 شلبی از موستانگ بیشتر است

احتمالا وقتی بازار پرفروش شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای استاندارد و تولیدی را درنظر بگیریم، محبوب بودن این کلاس از خودروها در دنیای محصولات سفارشی و تولیدمحدود، چندان عجیب نباشد. جدیدترین آمار فروش خودروهای شلبی تاحدودی مصداق تغییر سلیقه‌ در بازار خودرو آمریکا است. پرفروش‌ترین خودروهای شلبی انواع مدل‌های موستانگ (Ford Mustang، تلفظ آمریکایی ماستنگ) نیستند.

شلبی شرکت کوچکی است که معمولا آمار فروش دقیق هر سال را منتشر نمی‌کند. براساس گفته‌های جاناتان مارش، سخنگوی شلبی، این برند آمریکایی سالانه حدود ۳۰۰ دستگاه فورد موستانگ تقویت شده و ۷۵۰ دستگاه نسخه‌ی تولیدمحدود پیکاپ F-150 عرضه می‌کند. جالب این است که حدود ۷۰ درصد خودروهای پیکاپ شلبی در سال، به یک مرکز فروش در ایالت ایندیانا تحویل داده می‌شود.

فروش پیکاپ‌های فورد F-150 شلبی از موستانگ بیشتر است

مارش با تأیید اینکه شلبی برندی کوچک با ظرفیت تولید محدود است می‌گوید:

نمی‌توانیم ظرفیت تولید را بالا ببریم و پاسخگوی تقاضای مشتری‌ها و بازار باشیم.

البته آمار فروش موستانگ و فورد F-150 شلبی، جدیدترین مدل‌های شرکت را شامل نمی‌شود. محصولات صادراتی شلبی و موستانگ GT350 و GT500 که در کارخانه‌ی اصلی فورد تولید می‌شود هم در این آمار درنظر گرفته نشده است (تنها خودروهای تولیدی در کارگاه اصلی شلبی). ۳۰۰ دستگاه فروشی موستانگ شلبی در آمریکا شامل انواع نسخه‌ها از خودروی پونی فورد می‌شود که دو مدل GT با ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت و سوپرشارژر سفارشی و Super Snake با پیشرانه‌ی ۸۲۵ اسب‌بخاری V8 در فهرست بهترین‌ها قرار می‌گیرند.

فروش پیکاپ‌های فورد F-150 شلبی از موستانگ بیشتر است

محصولات شلبی مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰
مدل خودرو

قیمت پایه

سوپر اسنیک۱۲۳٬۲۹۵ دلار
جی‌تی۶۱٬۳۴۵ دلار
کیت بدنه و رینگ و تایر (Wide Body)۱۸٬۹۹۵ دلار
جی‌تی-اس Sixtاجاره روزانه ۱۲۸ دلار
GT350۵۹٬۱۴۰ دلار
GT500۷۳٬۹۹۵ دلار
F-150 سوپر اسنیک اسپرت۸۶٬۰۸۵ دلار (موتورتنفس طبیعی)

۹۳٬۳۸۵ دلار (موتور سوپرشارژ)

F-150 سوپر اسنیک۹۳٬۴۱۰ دلار (موتور تنفس طبیعی)

۱۰۵٬۰۱۵ دلار (موتور سوپرشارژ)

شلبی F-150۹۶٬۴۱۵ دلار (موتور تنفس طبیعی)

۱۰۹٬۵۱۵ دلار (موتور سوپرشارژ)

شلبی رپتور۱۲۲٬۱۳۵ دلار

از گروه برجسته‌ترین پیکاپ‌های فورد F-150 با تیونینگ شلبی باید دو مدل سوپر اسنیک و رپتور با قدرت ۵۲۵ اسب‌بخار را نام برد. در نمایشگاه SEMA سال گذشته میلادی هم مدل مفهومی سوپر اسنیک اسپرت معرفی شد که در سال ۲۰۲۰ به مرحله‌ی تولید می‌رسد. شلبی پیش‌ازاین اعلام کرده بود که ۲۵۰ دستگاه از F-150 سوپر اسنیک اسپرت را در آمریکا و کانادا عرضه می‌کند. با پرداخت ۷٬۳۰۰ دلار بیشتر از قیمت پایه‌ ۸۶٬۰۰۰ دلار، می‌توان این پیکاپ زیبا را با پیشرانه‌ی V8 سوپرشارژ ۷۷۰ اسب‌بخاری تهیه کرد.

فروش پیکاپ‌های فورد F-150 شلبی از موستانگ بیشتر است

کرول شلبی فقید در دهه‌ی ۱۹۸۰ تیونینگ و ارتقای پیکاپ‌های آمریکایی را با محصولات دوج (Dodge، تلفظ آمریکایی داج) آغاز کرد. اولین مدل، دوج داکوتا با پیشرانه‌ی ۱۷۵ اسب‌بخاری ۸ سیلندر بود که در ۱۵۰۰ دستگاه تولید شد. اولین پیکاپ فورد با نشان شلبی، F-150 رپتور محصول سال ۲۰۱۳ بود. مدیران شلبی ابتدا قصد داشتند که تنها ۱۰۰ دستگاه از رپتور در سال عرضه کنند، اما این پیکاپ به‌قدری مشتری داشت که ظرفیت تولید به ۵۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرد.

از سال ۲۰۱۵ تا امروز، پیکاپ‌های شلبی از موستانگ فروش بیشتری داشته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی