حجم صادرات و واردات گمرکات استان اردبیل به بیش از 1/5 میلیون تن افزایش می‌یابد


حجم صادرات و واردات گمرکات استان اردبیل به بیش از 1/5 میلیون تن افزایش می‌یابد

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل گفت: با اجرای طرح‌های ریلی ، کشاورزی و صنعتی در یک برنامه‌ریزی سه ساله، حجم صادرات و واردات گمرکات استان اردبیل به بیش از 1/5 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید از اداره کل گمرکات استان اردبیل افزود: این طرح ها شامل بارانداز ریلی، ایجادشهرک صنعتی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان،احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در شمال استان و دیگر طرح‌های توسعه ای می باشد.

به گفته وی ، با رسیدن به این هدف رتبه گمرک استان نیز به ۱۰ کمرگ برتر کشور ارتقاء می‌یابد که در صورت تحقق آن موفقیت بزرگی برای استان خواهد بود.

او اضافه کرد: امسال حجم صادرات و واردات گمرکات استان اردبیل به ۱۲۵ هزار تن افزایش یافته است،

بهنامجو گفت: در یک سال اخیر شاهد تحول و توسعه در گمرک بیله‌سوار بعنوان مهمترین مبادی صادرات محصولات تولیدی استان و واردات ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی هستیم.

او ادامه داد: شبانه روزی شدن فعالیت گمرک بیله‌سوار و تسهیل تردد مسافر و ترانزیت کالا ، ارتقای سازمانی گمرک بیله‌سوار به اداره کل و افزایش ۳۴ درصدی صادرات باعث ارتقای جایگاه گمرکات استان در سطح کشور در ده ماهه امسال از رتبه۲۹ به رتبه ۱۸ شده است.

استاندار اردبیل بر اهتمام جدی در تسهیل و تسریع ترخیص کالا در گمرک استان تاکید کرد و گفت: ترخیص سریع و بموقع کالا باعث می شود چرخه تولید تداوم یابد و کالای جدید تولید و جایگزین کالاهای صادر شده شود که اشتغال و رونق تولید را به دنبال دارد و در راستای جلب و جذب و تکریم سرمایه گذاران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز