بیش از 16 هزار تن گیاهان دارویی به خارج از کشور صادر شد


بیش از 16 هزار تن گیاهان دارویی به خارج از کشور صادر شد

تهران-ایرنا- مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به صادرات گیاهان دارویی از 16 استان گفت: تا اول بهمن ماه امسال 16 هزار و 32 تن گیاهان دارویی به ارزش 15 میلیون یورو به کشورهای افغانستان، هندوستان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

به گزارش سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، ترحم بهزاد افزود: ایران از لحاظ غنای گیاهی و تنوع زیستی کشوری ممتاز است و دارای ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم شناخته شده‌ جهانی است و بر اساس نظر گیاه‌شناسان و پژوهشگران تعداد گونه‌های گیاهی ایران ۸۴۲۵ گونه است که در سطح ۸۵ میلیون هکتار از مراتع کشور پراکنده شده اند.

وی با اشاره به صادرات در بخش منابع طبیعی در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: حدود ۸۴۰ تُن گیاهان دارویی به کشورهای اتحادیه اروپا و عربی صادر شده است.

مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل ها با بیان اینکه در سال ۹۷ صادرات گیاهان دارویی ۱۴۴۰ تُن بود اعلام کرد: تا پایان دی ماه امسال ۱۶۳۲ تن صادرات داشته ایم.

بهزاد گفت: آنغوزه، باریجه، وشا، کتیرا، قارچ سیاه به هندوستان، کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین دنبلان به کشورهای عربی صادر می شود.

تحقیقات نشان داده است که بیش از ۲۳۰۰ گونه از گیاهان کشور خواص دارویی عطری ادویه ای و آرایشی بهداشتی دارند و به علاوه ۱۲۸ گونه از این گیاهان به عنوان گیاهان بومی ایران هستند و فقط در ایران رویش کرده و به عنوان یک ظرفیت انحصاری در کشور محسوب می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...