طرز طنز صابر قدیمی با بیش از دو هزار بیت شعر منتشر شد


طرز طنز صابر قدیمی با بیش از دو هزار بیت شعر منتشر شد

کتاب «طرز طنز» اثر صابر قدیمی در انتشارات سوره مهر با مقدمه ابوالفضل زرویی نصرآباد منتشر شد. به گزارش شیرین طنز، صابر قدیمی طنزپرداز در... ادامه مطلب... نوشته طرز طنز صابر قدیمی با بیش از دو هزار بیت شعر منتشر شد اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

کتاب «طرز طنز» اثر صابر قدیمی در انتشارات سوره مهر با مقدمه ابوالفضل زرویی نصرآباد منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، صابر قدیمی طنزپرداز در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کتاب جدیدش با عنوان « طرز طنز » گفت: کتاب جدیدم با عنوان «طرز طنز» در انتشارات سوره مهر منتشر شد. این کتابم را با تغییرات و اضافاتی براساس پایان نامه ام در دوران کارشناسی ارشد نوشتم.

وی افزود: این کتاب درباره بلاغت در طنز معاصر است و در کتاب به صنایع بدیعی و آرایه های ادبی پرداختم که در شعرهای طنز استفاده شده است.

نزدیک به دو هزار بیت

قدیمی بیان کرد : نزدیک به دو هزار بیت در کتاب از طنزپردازان بنامی مانند «ابوتراب جلی»، «ایرج میرزا» و «ابوالفضل زرویی نصرآباد» آوردم.

او افزود: کتاب «طرز طنز» در ۵۲ شگرد بدیعی از اغراق تا جناس و ایهام طبقه بندی شده است. مقدمه‌ کتابم آخرین مطلبی بود که ابوالفضل زرویی نصرآباد نوشت و کتاب با همین مقدمه در ۶۲۸ صفحه منتشر شده است.

مهمترین بخش کتاب این است که بیش از دو هزار بیت خواندنی و آموزنده از طنزپردازان بزرگ آمده است و کسانی که علاقه‌مند به ادبیات و شعر طنز هستند می‌توانند در این کتاب با شگرد‌های سرودن شعر طنز آشنا شوند و نتایج حاصل از بخش های مختلف کتاب در فصل آخر آن آمده است.

قدیمی با اشاره به یکی از مشکلات علاقه مندان به طنز بیان کرد : یکی از مشکلات علاقه مندان به طنز، نوآوران و شاعران طنزپرداز ، کمبود منابع آکادمیک و غیر ذوقی درباره طنز و سایر شاخه های شوخ طبعی است.

معرفی صنایع بدیعی موثر در ساخت طنز

مخصوصاً درباره طنز معاصر ، مقاله ها و کتاب های بسیار محدودی تبیین و منتشر شده است. همچنین نمونه های مشخصی از تمهیدات بدیعی معمولاً در کتاب‌های مختلف تکرار می‌شوند . معرفی صنایع بدیعی موثر در ساخت طنز و ارائه تمامی ابیات مرتبط را برای اولین بار در کتاب اتفاق « طرز طنز » آورده است.

این طنزپرداز ادامه داد: هدف از تحقیق درباره طنز معاصر دستیابی به ابزارهای مهم بدیعی در شعر طنز معاصر و ارائه بهترین نمونه‏ های هریک از این صنایع است. نمونه‌هایی که طنزپردازان از آن‏ ها برای تأثیر گذاری بر مخاطب استفاده می‏‌کنند.

هدف دیگر این پژوهش شناسایی شگردهای پرکاربرد بدیعی این شاعران و به ‏تبع شعر طنز معاصر است که سعی کردم از طنزپردازانی در این تحقیق استفاده کنم که از قله های طنزپردازی در بازه‏ های زمانی مختلف هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا