هفته هفدهم لیگ برتر؛ پرسپولیس 2 – تراکتور صفر


هفته هفدهم لیگ برتر؛ پرسپولیس 2 – تراکتور صفر

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور با نتیجه دو بر صفر به سود سرخپوشان ایران خاتمه یافت...

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور از هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) از ساعت 15 و 15 دقیقه امروز یکشنبه ششم بهمن ماه 1398 در ورزشگاه آزادی آغاز شد.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، مهدی شیری، احمد نورالهی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، وحید امیری و علی علیپور و کریستین اوساگونا.

ذخیره: بوژیدار رادوشِویچ، محمد نادری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید حسین‌پور، بشار رسن، امید عالیشاه، مهدی عبدی، آریا برزگر

داور: محمدرضا اکبریان

کمک ها: آرمان اسعدی – سعید قاسمی

کمک داوران اضافی: علی بای – مرتضی منصوریان

داور چهارم: بابک عباسقلی زاده

ناظر: علیرضا کهوری

تیم فوتبال پرسپولیس در این دیدار با لباس‌های یکدست قرمز و تیم تراکتور با لباس‌های یکدست سفید در زمین حاضر شدند.

تیم داوری هم با لباس‌های فسفری رنگ به زمین آمدند.

با قرعه داور مسابقه، این کاپیتان تیم تراکتور بود که می توانست زمین را انتخاب کند. به این ترتیب پرسپولیس با پیراهن یک دست سرخ و در میان تشویق هواداران که بیشتر متوجه یحیی گل محمدی بود آغازگر این بازی بودند.

در ثانیه 20 اولین صحنه مهیج بازی روی حرکت وحید امیری به دست آمد. او با خطای سنگین مهدی تیکدری متوقف شد که منجر به صدور اولین کارت زرد این مسابقه شد.

در دقیقه 2 بازی با شروع مجدد مسابقه روی کاشته ارسالی ، کامیابی نیا که نفوذ کرده بود می توانست دروازه تراکتور را با خطر روبرو کند که توپ به خوبی روی پای او ننشست و فرصت از دست رفت.

در دقیقه 3 بازیکنان تراکتور در تلاش برای کاهش فشار ، حمله ای را تدارک دیدند ولی ساسان انصاری با وجود چند حرکت با توپ کاری از پیش نبرد و توپ را به بیرون زد.

در دقیقه 8 مسابقه بود که خطای مهدی ترابی روی حاج صفی منجر به دریافت اولین کارت زرد برای سرخپوشان شد.

در دقیقه 9 در حالی که تراکتور در اندیشه ایجاد فشار روی دروازه پرسپولیس بود اسیر تعلل بازیکنان مسن تر خود و تیزهوشی و سرعت وحید امیری و علی علیپور شد. مهاجم پرسپولیس در این صحنه با یک فرار ، پاس طولی امیری را با یک ضربه فنی از بالای سر مظاهری دروازه بان حریف، درون دروازه قرار داد.

در دقیقه 16 داور مسابقه ضربه بازیکن تراکتور به پشت پای علیپور که تعادل او را بر هم زد را خطا نگرفت اما اعلام کرنر شد. با ارسال کرنر داور خطای سرخپوشان را گرفت. در این لحظات مشخص است که سرخپوشان ایران تلاش می‌کنند دفاع و پرس را در پشت یک سوم دفاعی حریف انجام بدهند. بازی در یک سوم میانی کاملا درگیرانه است.

در دقیقه21 مهدی ترابی با یک توی سر توپ در موقعیت ارسال عالی از سمت راست قرار گرفت و این کار را به نحو احسن انجام دادو توپ از برابر اوساگونا گذشت. امیری با تیزهوشی در جای خوبی قرارداشت که در آخرین لحظه تیکدری توپ را از مقابل او با ضربه سر دور کرد.

در دقیقه 24 بازی با خطای عجیب دژاگه روی وحید امیری که در نهایت منجر به سرنگونی خود او شد و با اعتراض تراکتوری‌ها به داور کمی به تشنج کشیده شد. جالب این که خطا از سوی دژاگه بود و داور هم آن را اعلام کرد ولی این امیری بود که سراغ دژاگه رفت و او را در آغوش کشید.

در دقیقه 29 ساسان انصاری پا به توپ شد تا تدارک حمله ببیند. او توپ را پشت محوطه جریمه پرسپولیس به مسعود شجاعی سپرد. توپ قوس دار او با دخالت و خروج علیرضا بیرانوند بی اثر شد تا بلافاصله تدارک حمله دیده شود.

در دقیقه 30 مهدی ترابی که هافبک های دفاعی تراکتور را خسته کرده بود در یک فرار پا به توپ با خطای اسدی متوقف شد. توپ به اوساگونا رسید و داور آوانتاژ داد اما اوساگونا هم با خطا متوقف شد که داور بازی را متوقف کرد.

در دقیقه 35 اوساگونا که بازی فیزیکی او برای بازیکنان تراکتور آزاردهنده بود با قلدری توپ را از مدافع حریف گرفت ولی ضربه او از روی خط محوطه جریمه توسط دروازه بان حریف مهار شد.

در دقیقه 36 شجاع خلیل زاده در جریان درگیری فنی برای تصاحب توپ از مهاجم حریف با اعلام خطای داور روبرو شد. او به این تصمیم داور اعتراض کرد که دژاگه اقدام به لمس و گرفتن او کرد که این مساله به اوج گرفتن بحث و جدل ها منجر شد. داور مسابقه با این وجود به خلیل زاده کارت زرد و به دژاگه تذکر داد.

در دقیقه 37 تیم تراکتور به یک موقعیت خوب گلزنی دست پیدا کرد. در این صحنه سلیمی مدافع پیش تاخته حریف کاشته غیر مستقیم را با ضربه سر به سمت دروازه پرسپولیس نشانه رفته که بیرانوند با خروج و واکنش سریع خود توپ را با دست راست به کرنر رد کرد.

داور برای نیمه اول، سه دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت.

در دقیقه 38 تراکتور صاحب یک ضربه کرنر شد ولی حاج صفی توپ را به نقطه دورتری از تیر دو می فرستد و مدافعان توپ را دفع می کنند.

در دقیقه 40 تیم تراکتور برای رسیدن به دروازه پرسپولیس تدارک یک حمله دیگر را می بیند ولی کاپیتان پرسپولیس با هوشیاری توپ ارسالی را قبل از این که دژاگه متوجه او شود از جلوی پای او دور کرد.

در دقیقه 46 در شرایطی که تراکتورسازان راه های نفوذ را بسته می دیدند، بازی را در یک صحنه با اتفاقی معمولی، بازی را به آشوب کشیدند. در این صحنه اوساگونا و دژاگه برخوردی با هم داشتند که در میانه میدان بود و حساسیتی نداشت ، اما اعتراض اسدی از تراکتور که با کارت زرد داور مواجه شد سر آغاز اتفاقاتی بود که بازی را برای نزدیک به 4 دقیقه متوقف کرد و جو متشنجی را در زمین و روی سکوها ایجاد کرد. در این لحظات داور مسابقه با توجه به آن چه از سوی کادر فنی تراکتور در کنار زمین رقم خورده بود ساکت الهامی ،سرمربی تراکتورسازی را از زمین اخراج کرد و این در حالی بود که دقایقی قبل از این صحنه یحیی گل محمدی هم به خاطر یک اعتراض نه چندان سفت و سخت کارت زرد دریافته کرده بود.

بعد از اخراج الهامی ، بازی برای لحظاتی دیگر متوقف ماند.

این دیدار در پایان نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

در دقیقه 55 وحید امیری گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

در دقیقه 63 ساسان انصاری جای خودش را به بازیکن الجزایری این تیم برای تراکتور داد.

در دقیقه 64 در پی برخورد بازیکنان تراکتور با بیرانوند، گلر ملی پوش پرسپولیس برای لحظاتی به مداوا پرداخت.

در دقیقه 69 تراکتور تا آستانه دروازه سرخپوشان پیش رفت که با هوشیاری مدافعان میزبان، این موقعیت خنثی شد.

در دقیقه 70 شوت سعید بیگی بازیکن تراکتور با اختلاف از بالای دروازه بیرانوند گذشت.

در دقیقه 71 در پی خطای اوساگونا، داور به مهاجم سرخپوشان کارت زرد نشان داد.

در دقیقه 74 سفیدپوشان صاحب کرنر از سمت چپ شدند. ارسال شجاعی دفع شد.

در دقیقه 75 تراکتور از سمت چپ صاحب ضربه ایستگاهی شد. ارسال دژاگه با ضربه سر اسدی به بیرون رفت.

در دقیقه 76 رضا شکاری به جای اشکان دژاگه برای تراکتور به زمین آمد.

در دقیقه 80 ارسال مسعود شجاعی در دستان بیرانوند جای گرفت.

در دقیقه 82 مهدی شیری از ناحیه کمر با مصدومیت مواجه و برای مداوا به کنار زمین هدایت شد.

در دقیقه 83 علی علیپور با خطا روی خانزاده از داور کارت زرد گرفت.

در دقیقه 84 شجاع خلیل زاده از ناحیه سر با مصدومیت مواجه شد.

در دقیقه 87 ارسال حاج صفی از سمت چپ از کنار دروازه سرخپوشان به بیرون رفت.

محمد حسین کنعانی زادگان به جای اوساگونا برای پرسپولیس وارد زمین شد.

در دقیقه 88 سعید مهری روی نورالهی خطا کرد و از داور کارت زرد گرفت.

در دقیقه 90 سعید مهری توسط کامیابی نیا متوقف شد و داور به او کارت زرد نشان داد. شوت حاج صفی به تیر دروازه برخورد کرد و در یک رفت و برگشت کرنر شد.

ارسال شجاعی با خطای خانزاده روی بیرانوند همراه شد و داور به او کارت زرد نشان داد.

در دقیقه 93 پشت هجده قدم پرسپولیس، شجاعی توسط نورالهی متوقف شد و داور اعلام ضربه کاشته برای تراکتور کرد. شوت شجاعی به دیوار دفاعی برخورد کرد و بازی به جریان افتاد.

این دیدار در پایان با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

گزارش زنده: محسن رنجکش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!