شرح وظایف و مسئولیت های مشاور بازاریابی و فروش


شرح وظایف و مسئولیت های مشاور بازاریابی و فروش

وقتی یک شرکت به مشاوره بازاریابی به صورت برون سپاری نیاز دارد، اغلب اوقات بین مشاوران بازاریابی جستجو می نماید. یک مشاور بازاریابی برای ایجاد و اجرای استراتژی های بازاریابی با شرکت ها همکاری می نماید ولی گاها او به صورت بلند مدت با مجموعه یا کسب و کار خاص همکاری خواهد داشت.

به گزارش افکارنیوز،

نیاز شرکت ها به مشاور ماررکتینگ (بازاریابی)

وقتی یک شرکت به مشاوره بازاریابی به صورت برون سپاری نیاز دارد، اغلب اوقات بین مشاوران بازاریابی جستجو می نماید. یک مشاور بازاریابی برای ایجاد و اجرای استراتژی های بازاریابی با شرکت ها همکاری می نماید ولی گاها او به صورت بلند مدت با مجموعه یا کسب و کار خاص همکاری خواهد داشت.

هدف شغل مشاوره بازاریابی (مارکتینگ)

ارائه برنامه و طرح جامع بازاریابی Marketing Plan و کمک به اجرای آن – راهنمایی و ارائه راهکار، برنامه، و اجرای استراتژی های بازاریابی برای محصولات و خدمات مختلف که در نهایت به فروش بیشتر و سود آوری بیشتر کسب و کار بیانجامد.

شرح وظایف و مسئولیت های مشاور بازاریابی و فروش

برخی از وظایف مشاور مارکتینگ (بازاریابی)

به عنوان یک مشاور بازاریابی مستقل Independent Marketing Consultant یا به عنوان یک مشاور مارکتینگ در یک شرکت مشاور Marketing Consulting Services Company فعالیت نموده تا دسترسی به تخصص بازاریابی را برای مشتریان فراهم نماید. Providing Marketing Consulting Services در خصوص صنایع، بازارها، جمعیت، ترند ها، نتایج فروش و سایر داده های مربوط به محصولات یا خدمات مشتری خود (کسب و کار) تحقیق نماید. Product and Services Knowledge, Industry Knowledge – Sales Data Analysis جزئیات پیشنهاد‌ رقبا، شامل مشخصات، سهم بازار، قیمت گذاری و موارد تبلیغاتی را تجزیه‌ و تحلیل نماید.Market Research Market Analysis – Market Share Analysis – Pricing Strategies – Advertising Strategies گزارش های مفصلی به مدیریت یا مالک کسب و کار بر اساس یافته های پژوهشی و استراتژی های بازاریابی تجزیه و تحلیل شده. ارائه می دهد Strategic Marketing Analysis and Report to Management برای مشتریان گزارش های باززاریابی مکتوب و شفاهی ارائه بدهد و در ایجاد برنامه ها و استراتژی های جدید بازاریابی راهنمایی شان نماید. Strategic Marketing Plans and Blueprint بازاریابی خاصی را برای دستیابی به اهداف فروش و رویکردهای خاصی را برای هزینه و بودجه در نظر گرفته شده توصیه نماید. Budgeting Plan for Implementing Marketing Strategies به افزایش محصولات و خدمات جدید برای افزایش سهام در بازارهای جدید یا موجود کمک نماید. Product and Business Development Strategies به مدیران در ارائه برندهای متمرکز، موقعیت یابی و ابزارهای بازاریابی برای هر محصول یا خدمت کمک نماید. Brand Management and Marketing Tools for Each Product در مورد بودجه بازاریابی مشتری و نحوه مصرف (رفتار مشتری) آن بررسی و تحقیق نموده و برنامه عملی با در نظر گرفتن بازار هدف ارائه دهد تا کسب و کار از موارد و فرصت های تبلیغاتی مؤثری بهره مند گردد . Budgeting and Advertising Plan فروش و بازخوردها رو پیگیری و در صورت لزوم استراتژی های بازاریابی را مجدد تنظیم نماید یا تغییر دهد تا کسب و کار به هدف خود در جلب رضایت مشتریان برسد . Customer Satisfaction Survey and Analysis روش‌هایی را برای ردیابی بازاریابی ایجاد تا رفتار هر مشتری را در طول زمان ارزیابی نماید که می تواند از طریق باشگاه مشتریان و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری انجام شود Customer Club and CRM Implementations قیمت گذاری محصولات و خدمات با مشورت مشاور فروش و مدیریت شرکت Pricing Strategies بررسی و آنالیز بازار Market Analysis بررسی و آنالیز رقبا Competitor Analysis تحقیق بازار Market Research تهیه، تدوین و کمک به اجرای برنامه – طرح بازاریابی Marketing Plan

برخی از وظایف مشاور فروش

وظایف مشاور فروش بنا به نیاز و توافق طرفین قرارداد تعیین می شود ولیکن یک مشاور فروش می تواند کار های زیر را انجام دهد و در شرح وظایف او باشد. برخی از وظایف مشاور ارشد فروش:

مصاحبه و استخدام فروشنده های حرفه ای Sales Team Interview and Recruitment تشکیل تیم فروش Sales Team Building آموزش تیم فروش توسط مشاور فروش Sales Training تدوین طرح و برنامه جامع فروش Sales Plan کمک به اجرای طرح و برنامه فروش Sales Plan Execution کمک به مدیریت تیم فروش Sales Management نظارت بر فعالیت های کل تیم فروش با هدف افزایش فروش Sales Team Activity Supervision آموزش سرپرستان و مدیران تیم فروش Sales Managers and Supervisors Training پیش بینی علمی و تجربی فروش Sales Forecast جلسات مکرر تصمیم گیری و مشورت با مدیران ارشد و مدیر عامل شرکت Meeting and Consultations with Senior Managers هدف گذاری فروش Sales Target بررسی و آنالیز و برنامه ریزی برای کانال های فروش Sales Channel برنامه توسعه کانال های فروش جهت افزایش فروش شرکتPlan Sales Development تهیه، تدوین و کمک به اجرای برنامه – طرح فروش Sales Plan

شرح وظایف و مسئولیت های مشاور بازاریابی و فروش

نوشتن برنامه طرح فروش Sales Plan

نوشتن طرح برنامه فروش کار ساده ای نیست. مشاوران خبره و مدیران و کارشناسان بسیار با تجربه می توانند برنامه فروش Sales Plan را با همکاری یک تیم با تجربه انجام دهند. بسته به نوع کسب و کار نوع نگارش برنامه و طرح فروش می تواند متفاوت باشد. یکی از وظایف یک مشاور فروش که مالکان و مدیر عامل یک کسب و کار تعیین می کند می تواند تهیه و نگارش برنامه فروش Sales Plan باشد.

با کمک برنامه طرح جامع فروش Sales Plan می توانیم کل سیستم فروش یک کسب و کار را هدایت کنیم طرح فروش باید در راستای برنامه و طرح جامع کسب و کار (طرح توجیحی) Business Plan نوشته شود. بنابراین پیشنهاد می شود با مشاوران و متخصصان حوزه مدیریت فروش مشورت کنید. متاسفانه گاهی مدیران وقتی به فکراستخدام یک مشاور فروش می افتند که شرکت در وضع بسیار بد و بحرانی است. با کمک مدیریت و پیشگیری از بحران تجاری برای کسب و کار خود می توانید قبل از هر گونه اتفاق مانند کم شدن ناگهانی فروش در چند ماه با یک مشاور فروش حرفه ای مشورت نمایید. در دنیا – انتخاب یک مشاور ارشد فروش معمولا با توجه به بودجه کسب و کار و همچنین رزومه کاری، تحصیلات مرتبط، سوابق و تجارب کاری و در نهایت اعتماد کارفرما به مشاور فروش و یا یک شرکت مشاور انجام می گیرد.

تهیه و تدوین برنامه جامع (طرح) بازاریابی Marketing Plan

تهیه و تدوین طرح برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن) یا Marketing Plan کسب و کار شما می تواند توسط متخصصان و مشاوران حوزه بازاریابی شرکت انجام شود.

گاها دیده می شود که کسب و کار ها یک مشاور استخدام می کنند که به عنوان مشاور بازاریابی و فروش - تمامی وظایف یک مشاور بازاریابی و یک مشاور فروش را به عهده می گیرد. در برخی موارد نیز دیده می شود وظایف مشاور بازاریابی و فروش به هم وابسته است و به نظر بعضی از کار آفرینان، مالکان کسب و کار ها و متخصصین بهتر است کار ها با مشورت، جلسات و توافق هر دو این مشاوران در حوزه هایی خاص انجام شود.

شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص) : شرکت مشاوره مدیریت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید