دورنمای امید در ملاقات های هدفمند استاندار کهگیلویه وبویراحمد


دورنمای امید در ملاقات های هدفمند استاندار کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا- حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد امروز یکشنبه در دیداری هر چند فشرده اما پر ثمر و با دورنمایی از امید با قشرهای مختلف مردمی از دورترین و محروم ترین نقطه استان یعنی روستای بلوط بلند لوداب تا برخی سرمایه گذاران و بخش خصوصی دیدار و ضمن آشنایی نزدیک با مشکلات، تنگناها و خواسته های بحق آنان بر رفع مشکلات این افراد تاکید کرد.

نکته حائز اهمیت در ملاقات مردمی امروز کلانتری تاکید و توجه به خواسته های بیشتر عمومی ، قابل حل و در عین حال مورد تاکید سیاست ها و رویکرد توسعه مدارانه دولت به چشم می خورد .

از توسعه و کمک به بهبود وضع رفاه اجتماعی تا تحقق حقوق شهروندی ، توجه به امر توسعه روستاها با توزیع عادلانه امکانات و همچنین رفع موانع تولید بر سر راه تولید کننده و سرمایه گذار و نیز پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض به سرمایه گذاران و طرح های راکد و البته موضوع اشتغال و مسکن جامعه ایثارگران از جمله خواسته ها و دغدغه هایی بود که امروز از زبان ملاقات کنندگان با کلانتری مطرح شد.

در ملاقات امروز استاندار هیچ درخواست کننده و مراجعه کننده ای بدون جواب روشن از اتاق بیرون نرفت هر کس به فراخور نوع درخواست و مشکلی که داشت پاسخ های قانع کننده دریافت می کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار و ملاقات مردمی با دعوت از هر یک از دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی و همچنین بانک های عامل و یا نهادهای نظارتی که گره مشکلات مراجعه کنندگان پیش انها بود نیز در همین نشست امروز قول مساعد برای رفع مشکلات و تحقق خواسته های آنان گرفت.

کلانتری همچنین تاکید کرد که دیدارها و ملاقاهای عمومی مسئولان و متولیان امربا مردم منجر به انجام تصمیم های بهتر، جامع تر و راهگشا در حل مشکلات و دغدغه های جدی آنان خواهد شد.

وی یاداور شد: دستگاه‌های مربوطه موظند مشکلات و درخواست های مردمی در دیدارهای عمومی استاندار و مسئولان ومتولیان امر را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.

پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات به سیل زدگان بخش کشاورزی

در میان برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی تعدادی از صاحبان طرح های تولیدی بویژه در بخش شیلات و دام و طیور که در سیل فروردین امسال دچار خسارت شدند، بودند که با توجه به تاکید و دستور استاندار قرار شد تسهیلات و کمک های بلاعوض از محل اعتبارات سیل به این واحدهای مشکل دار و یا راکد پرداخت شود.

الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه اظهار داشت که بیش از ۴۱ میلیارد ریال اعتبارات و کمک های بلا عوض ناشی از سیل فروردین امسال به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت که تاکنون افزون بر ۳۱ میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخت شده است.

وی یاداور شد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات و نقدینگی به واحدهای تولیدی و مشکل دار در بخش های مختلف زراعت، شیلات، دام و طیور و سایر زیربخش های کشاورزی قایل نشده و هر متقاضی که خسارات ناشی از سیل گریبانگیرش شده می تواند از این فرصت و تسهیلات ویژه بهره مند شود.

تشکیل کارگروه ویژه برای رفع مشکلات روستای بلوط بلند لوداب

در میان این درخواست کنندگان امروز حضور یک خانم عضو شورای اسلامی روستای بلوط بلند لوداب نیز بیش از همه توجه استاندار کهگیلویه وبویراحمد را به خود جلب کرد.

او گفت: روستای بلوط بلند لوداب با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب اما تاکنون مردمانش شاهد حضور هیچ یک از مسئولان و مقامات اجرایی استان و شهرستان و حتی بخش لوداب در هیچ دوره ای نبوده اند.

این عضو شورای روستا بلوط بلند تصریح کرد: این روستا با جمعیت حدود ۳۰ خانوار محروم از بسیاری امکانات اولیه حتی آب آشامیدنی و بهداشت روستایی است.

نبود جاده دسترسی مناسب، فقر مفرط مردم ، کمبود محسوس امکانات رفاهی و بهداشتی ، نداشتن درآمد پایدار با وجود ظرفیت های مناسب در حوزه صنایع دستی، کشاورزی و دامپروری و همچنین مشکل بهداشت عمومی و فقر فرهنگی از دیگر مسکلات و چالش های مطرح شده از سوی عضو شورای این روستا بود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این زمینه خواستار تشکیل کارگروه ویژه ای با محوریت دفتر روستایی استانداری برای پیگیری و تسریع در رفع مشکلات و خواسته های مردم اینت روستا شد.

کلانتری در این دیدار مدیران کل سازمان جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، شرکت گاز، دانشگاه علوم پزشکی ، راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای ، میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین معاونان اقتصادی، عمرانی و حوزه امور بانوان استانداری و نیز شخص فرماندار بویراحمد و بخشدار لوداب را موظف به بازدید و حضور میدانی ظرف هفته جاری از این روستا و سایر روستاهای اقماری و حومه بخش لوداب کرد.

وی بیان کرد: مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نتیاج این سفر و بازدید میدانی و همچنین مصوبات اجرایی دستگاه های مربوطه را روز شنبه هفته آینده به دفتر استاندار برای پیگیری و رفع مشکلات و تنگناهای مردم این روستا و بخش لوداب ارائه دهد.

کارکرد شرکت نمایشگاه های دائمی ، نمایشی و بدون خروجی مثبت

همچنین برخی از اصناف و بازاریان نیز امروز مهمان و از ملاقات کنندگان با کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد بودند.

اصناف شرکت کننده در این دیدار ضمن بیان و طرح برخی مشکلات و چالش های فرا روی خود نبود تعادل در بازار و عدم ساماندهی و تنظیم بازار را ناشی از وجود دلالان و واسطه گران در بخش های مختلف دانستند.

ارشدی مدیر اتاق اصناف یاسوج نیز معتقد بود که شرکت نمایشگاه های دائمی در یاسوج نمایشی است و هیچ گونه خروجی مثبتی در ساماندهی و رفع التهابات بازار نداشته و حتی بر بروز مشکلات دیگر نیز افزوده است.

او معتقد است که نمایشگاه های تخصصی که در شهر یاسوج برپا می شود ملتهب کننده بازار و حتی عرضه کالاها در این نمایشگاه ها گاه ۱۵ تا ۸۰ درصد بیشتر از قیمت بازار است.

همچنین اصناف ملاقات کننده با استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشتند که بیش از ۱۰ هزار صنوف مختلف را مدیریت می کنند اما با این وجود هنگام تکریم پای افراد دیگری در میان است و تنها هنگام بروز مشکلات و التهابات بازار نیز باید پاسخگوی همه نارسایی و کمبودها باشند.

این اصناف از اینکه دیواری کوتاه تر از دیوار اصناف و بازار برای بروز مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم وجود ندارد و به جای انکه سراغ کارخانه های تولیدی و از سرچشمه جلوی مشکل را بگیرند ، به سراغ اتحادیه های صنفی و بازار می آیند، ابراز گلایه داشتند.

این افراد مدعی بودند که دولت و دستگاه های نظارتی نباید همه تقصیرها ، افزایش و نوسات قیمتی و کمبودهای بازار را متوجه بازرایان بدانند.

انها همچنین مدعی بودند که مورد ظلم و بی مهری از سوی برخی دستگاه های نظارتی از جمله امور مالیاتی واقع می شوند و می گویند که کمر برخی صنوف زیر فشار مالیات ها و جریمه های تحمیلی خم شده است.

این اتحادیه نیز خواستار توجه بیش از پیش مسئولان و متولیان امر بویژه حوزه معاونت اقتصادی استانداری برای رسیدگی به مشکلات ، دغدغه و کمبودهای آنان شدند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز خواستار تشکیل جلسه و نشستی با محوریت معاون اقتصادی استاندار و سایر مدیران مربوطه برای بررسی مسایل و مشکلات موجود در سطح بازار و اصناف شد.

وی تصریح کرد: اصناف و بازاریان همواره یکی از مولفه های اساسی در ساختار نظام اقتصادی و همچنین ایجاد امنیت اجتماعی بوده و ساماندهی و بهبود وضعیت این عرصه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد