برنامه‌های ورزشی و هنری در پایداری سلامت بهبودیافتگان تاثیرگذار است


برنامه‌های ورزشی و هنری در پایداری سلامت بهبودیافتگان تاثیرگذار است

اصفهان- ایرنا- سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: برپایی برنامه‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی در پایداری سلامت بهبودیافتگان از اعتیاد به مواد مخدر بسیار تاثیرگذار است.

رسول خرمیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر این اساس یکی از برنامه‌های طرح پیشگیرانه و فرهنگی یاریگران زندگی در حوزه درمان و کاهش آسیب، برگزاری مسابقات ورزشی است.

وی اظهار داشت: ورزش به عنوان یکی از عوامل محافظ در برابر عوامل خطرساز و گرایش‌دهنده به سمت آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد محسوب می‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان اضافه کرد: این شورا در راستای اهمیت و تاثیر این عامل مهم، برگزاری مسابقه‌های ورزشی را با کمک سازمان‌های مردم نهاد در زمینه ترک اعتیاد و حمایت از بهبودیافتگان در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: در این راستا مسابقه‌های ورزشی با حضور یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از بهبود یافتگان و خانواده‌های آنها از سوی تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه درمان و کاهش آسیب در حال برگزاری است.

خرمیان، تاثیر این برنامه‌های ورزشی را در کنار برنامه‌های فرهنگی و هنری، موجب سلامت روان، ارتقا و تقویت عزت نفس در میان این افراد دانست که دورانی از زندگی خود را در تاریک‌ترین و تلخ‌ترین شرایط سپری کردند.

وی تشریح کرد: در زمان حاضر اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از مسایل پیچیده در بروز بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی است و اهتمام هر چه بیشتر به ورزش و تربیت بدنی در فرآیند درمان و بازتوانی معتادان دارد.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان توجه به مساله ورزش به ویژه در میان جوانان و نوجوانان را هم از نظر پر کردن اوقات فراغت آنها و هم جنبه مصونیت از اعتیاد بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و گفت: ورزش یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد نقش پر رنگی دارد و در صورتی که مردم ورزش را در سبک زندگی خود جا دهند، می‌توانند خود را از بلای خانمان سوز اعتیاد مصون سازند.

در زمان حاضر نزدیک به ۴۰۰ مرکز در زمینه درمان و کاهش آسیب معتادان به مواد مخدر در استان اصفهان فعالیت دارند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین آمار جمعیت معتادان در این استان دست‌کم ۱۲۰ هزار نفر است که ۱۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج